Ga naar inhoud

Probleem videokaart HD5450 asus (al meer dan week mee bezig) Wordt er gek van.......


dennis

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben bezig voor een vriend van mij, die opa is, zijn pc weer helemaal up to date te krijgen.

Nieuwe windows 7, software etc etc.

Hij heeft zelf een nieuwe videokaart gekocht, omdat hij graag 2 beeldschermen wil hebben, als hij zijn videobanden gaat digitaliseren van zijn kinderen en kleinkinderen.

Dus opnieuw windows erop gezet, oude videokaart zat er nog in toen. (schijf verwijderd tijdens installeren en opnieuw aangemaakt)

Daarna met guru 3d driver sweeper in veilige modus de driver van de oude video kaart verwijderd. klik hier voor info.

Daarna de oude videokaart eruit gehaald.

Vervolgens de nieuwe videokaart erin gedaan. Maar pc startte wel, maar kreeg geen beeld.

Nieuwe video kaart eruit gehaald, in bios de on board video card geselecteerd.

Daarna monitor onboard aangesloten, pc opgestart en we hadden beeld.

Toen de nieuwe driver geïnstalleerd. van de nieuwe video kaart.

Vervolgens de pc uitgezet en de nieuwe videokaart HD 5450 Radeon erin gedaan.

Pc aan, maar wederom geen beeld.

Ik dacht: Oh ja, even me instelling terugzetten in bios. (kaart eruit, monitor op moederbord aangesloten en pc aangezet....Dit teruggezet naar PCI.)

Pc weer opgestart en geen beeld.

Monitor weer op moederbord aangesloten. Maar pc startte weer niet op, omdat de nieuwe video kaart erin zat.

Die eruit gehaald, PC opgestart en in bios PCI-E geselecteerd.

Nieuwe video kaart erin, maar niks nada noppes.

Gegoogled en via andere fora hulp proberen te krijgen. Het zou aan mijn voeding kunnen leggen, want op de doos van de nieuwe videokaart staat dat deze kaart een voeding van minstens 450W nodig had.

Voeding van 500W gehaald bij een kennis van mij. Helaas, pech! Weer niks.

Deze stappen als hierboven herhaald, kaart erin, bios aanpassen, eruit halen etc etc.

maar gebeurt helemaal niks.

Als ik de oude videokaart erin doe, start de pc gewoon op trouwens.

Alle hardware losgehaald, op de harde schijf na. Maar niks nada noppes als de nieuwe videokaart erin zit.

Nieuwe videokaart getest op andere pc, en jawel, werken.

Ik weet het nu echt niet meer.

De pc is de:

[h=1]HP Pavilion Media Center TV m7660.nl[/h]Moederbord: p5pl-pe rev.3.00 asus

Zit nu 1 gig ram geheugen in, maar dat worden er 4.

Windows7 ultimate x64 geïnstalleerd.

Pc gechecked op spyware etc etc. Helemaal schoon.

Alle drivers, die er tot zover zijn, geüpdatet.

Is er iemand die denkt voor mij, nou voor de oude heer, een oplossing te hebben, zodat die ouwe zsm aan zijn videobandjes kan beginnen???

Alvast bedankt!!!

groet

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb

PCI Express x16

maar van de eerste generatie.

In principe is dat geen probleem om de nieuwe videokaart te gebruiken maar doch je weet maar nooit of het zal werken.

1 Gb geheugen indien dat dual channel is dat geen probleem.

De maximaal geheugen is 4 x 1 Gb

Ik zou dit eens doen:

Batterij eruit van de moederbord

Videokaart erin en eventueel voedingskabel aansluiten indien dat nodig is.

Batterij erin er herstart de pc en ga naar bios en alles instellen door op setup toets te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

dank voor je reactie.

Vreemde is dat er verschillende types zijn van dit moederbord met dezelfde type nr. Denk dat de versie nummer alleen dan verschilt.

Mijn batterij steekt namelijk uit en ligt niet plat op het moederbord.

In iig geval zal ik ook alsnog de voeding vervangen voor een hogere wattage....kost me 10tje...dus das geen bult vallen.

Verder ga ik dus de batterij eruit halen.

Daarna de videokaart erin en als ik dan in BIOS kan komen, doet me kaart het....want ik kan niet eens in BIOS komen, als mijn video kaart in mijn pc zit.

Ook al staat de BIOS dan op onboard video...

Dank je wel en zodra ik meer weet zal ik het hier neerzetten.

groet

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles gedaan wat je gezegd hebt.

Heb bios opnieuw ingesteld.

Geen succes.

PC boot niet....lijkt wel alsof deze twee gewoon niet bij elkaar horen.

Asus moederbord met de nieuwe asus HD5450 Radeon videokaart.....geen beweging in te krijgen......

En me gevoel klopt.

Nog even concreet op de types gezocht ism met elkaar:

Moederbord

[h=1]Motherboard Specifications, P5LP-LE (Leucite3) icm HD5450 Asus Radeon.[/h]Lees overal dat deze kaart eigenlijk op alle moederborden draait....bijna dan??? Wie weet er wel een upgrade kaart voor deze pc? Inmiddels zit er 4 gig ram geheugen in en het is een raket.

Zie laatste opmerking. Dat moet het wel zijn. Heb nu alles gedaan. Nu kiezen voor een format, nee. Niet booten is ruzie, in dit geval, ruzie tussen die 2. Of ben ik nu gek? Ben nu al dagen bezig en heb me buik er langzaam van vol.

ASUS HD5450 vid card upgrade On HPa6120n - HP Support Forum - 1133977

Hoor graag jullie mening en advies voor een andere video kaart, aangezien hij video's gaat omzetten naar digitaal beeldmateriaal, denk ik dat een videokaart van 1 gig zat is.

groet

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, is het ook niet nar het schijnt..

Ik ga gewoon voor een gforce kaartje. Dit moederbord moet dit soort kaarten makkelijk aan kunnen.

Maar hoe meer ik lees, hoe meer ik erachter kom dat deze 2 gewoon elkaar op een of andere manier niet liggen.......

Dank voor je reactie!

Ik hoop dat de andere videokaart van 1g het wel doet, anders zal ik direct je advies opvolgen!

groet

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

ik heb via marktplaats een nvidia geforce 520 1024 mb geheugen video kaart gekocht.

Doe deze erin en lopen als een zonnetje.

Opgelost dus.

Die link was dus de juiste....een Radeon HD5450 en dit moederbord kunnen niet met elkaar overweg.

Dank een ieder voor zijn hulp!!!

groet

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.