Ga naar inhoud

Problemen na vervangen videokaart laptop


wdj1975

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Acer 5920G laptop. Hij is al wat jaren oud, weinig gebruikt, en de Geforce videokaart heeft het een aantal jaar geleden begeven. Nu wilde ik hem toch herstellen zodat het nog een leuke speel laptop kan zijn voor de kids.

De Geforce kaart die in de laptop zat scheen een algemeen probleemgeval te zijn, werd onvoldoende gekoeld waardoor hij snel doorbrandde. Op advies van anderen heb ik onlangs een ATI HD3650 aangeschaft en geïnstalleerd. Volgens deze mensen was het een kwestie van plaatsen en eventueel updaten van de drivers. Ik heb inmiddels weer beeld, zie het acer logo weer bij het opstarten, zie het windowsbalkje..... alleen blijft windows een zwart scherm houden zodra hij verder gaat.

Dit zal waarschijnlijk ermee te maken hebben dat de nieuwe videokaart geplaatst is en windows dus niet juist geconfigureerd is.

Ik dacht dit op te lossen door Windows Vista opnieuw te installeren. Helaas lukt dit niet via de cd-rom, hij pakt hem gewoon niet. Heb ook al Windows 7 geprobeerd, maar het lijkt alsof het systeem aan alles voorbij gaat.

Heb ook geprobeerd om via f8 wat meer opties te krijgen, maar zodra ik het overzicht krijg en wat in wil toetsen gaat hij al snel automatisch verder. Veilige modus is nog net gelukt te starten, maar ook hier geeft hij wederom een zwart scherm. Hetzelfde probleem van het gewoon weer verder gaan heb ik in de Bios. Zie het scherm, kan snel even heen en weer met de knoppen, maar binnen 5 seconden sluit hij ook spontaan de bios af en gaat verder dat uiteindelijk dus wederom resulteert in een zwart scherm.

Heb inmiddels ook contact gehad met Acer. Deze geven aan dat het probleem in de drivers zit, maar dat het ook een uitzonderlijk probleem is waarop zo 123 geen antwoord gegeven kan worden.

Ik heb eigenlijk een beetje de hoop op dit forum gevestigd. Iemand enig idee hoe ik de computer weer werkend kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.