Ga naar inhoud

Ps3 op pc scherm


Aanbevolen berichten

Hallo ,

Een aantal maanden geleden heb ik een playstation 3 gekocht.

Omwille van de drang naar hd kwaliteit heb ik een tussenstukje gekocht om mijn ps3 aan te sluiten op mijn pc scherm.

Alles werkte perfect.

Toen op een gegeven moment was mijn computer kappot( door een verkeerd geinstalleerd programma ) en toen ik dus dat programma verwijderde ( en dus mijn pc weer werkte ) krag ik geen beeld meer op mijn scherm als ik mijn playstation aanzette.

Ik heb daarna alles geprobeerd.

1. Playstation op andere hd tv's getest

2. Hdmi kabel geprobeerd

3. Tussenstukje (hdmi-dvi of omgekeerd) laten testen door de winkel

4. Mijn dvi uitgang getest door mijn pc er op aantesluiten.

Conclusie : Alles werkte perfect. Maar nog steeds krag ik geen beeld op mijn eigen scherm.

Daarna heb ik heel mijn harde schijf van mijn ps3 geformateerd.

Ook dat hielp niet.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat een of andere instelling van mijn pc scherm veranderd is . Want ooit heeft het gewerkt. Kan dat? En hoe kan ik deze weer veranderen?

Groetjes Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zelfde heeft een maat van mij ook gehad ... en na veel zoeken op het internet kwam hij erachter dat hij de console reset als je hem uitzet door op de aan/uit knop te drukken... en daarna de aan/uit knop ingedrukt houden tijdens het opstarten van de PS3... die moet je gewoon ingedrukt houden totdat je beeld krijgt of de PS3 weer terug uitvalt... valt de PS3 uit, dan gewoon weer even opstarten en dan zou je weer beeld moeten hebben.

met deze manier van "aanzetten" controleerd de PS3 op welke van zijn audio en video uitgangen een kabel zit aangesloten en kiest hij welke soort uitgang het precies is...

als het beeld groen is na het resetten van je console dan moet je de videoinstellingen eventjes aanpassen naar de juiste (bij jouw dus HDMI ==> AVG/DVI)

ik hoop dat je ermee geholpen bent, anders moet je Leroy even een PMmetje doen. ook lid van PC-helpforum (moderator)

MVGr,

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

Jammer genoeg heeft je tip mij niet kunnen helpen.

Ik heb enkele keren geprobeerd , net zoals je beschreven hebt. Maar mijn probleem bleef dezelfde.

Wat ik mij eigelijk afvraag.

Zou het kunnen dat de instellingen van mijn pc-scherm veranderd zijn , tijdens dat mijn pc niet wilde opstarten ( door dat programma ).

Dat bijvoorbeeld de noodzakelijke hdpc functie van mijn scherm is uitgezet. Want zonder die functie kan je ps3 niet werken op dat scherm.

Ik vind het heel vreemd dat , ondanks dat al mijn hardware werkt , mijn ps3 geen beelden meer uitzendt.

Iets dat in het begin werkte en nu niet meer.

Als dat zou kunnen , waar kan ik die instellingen dan veranderen?

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Mvg Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou allicht ook kunnen kijken of je grafische kaart de beelden nog wel kan omzetten. Dit is vaak als je werkt met een Geforce kaart. Mogelijk dat de instellingen weer op standaard gezet zijn, en dan word je signaal weer op niet-HD gezet.

En wat voor merk monitor heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een readon 300 ofzo iets.

Maar ik ben even op zoek gegaan , en heb een programma gevonden waar je kan zien welke drivers op je pc is geinstalleerd.

Ik heb gezien dat twee verschillende drivers van mijn readon 300 niet eens zijn geiinstalleerd..

Ik zal deze eens proberen installeren en hopelijk werkt mijn ps 3 dan.

Zoniet zal ik het maar op mijn gewoon tv scherm aansluiten.

Alvast bedankt

Mvg Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.