Ga naar inhoud

PXE-E61 en PXE-M0F foutmelding bij opstarten


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem;

Onlangs kreeg ik plots mijn pc niet meer opgestart, en kreeg als foutmelding 'NTLDR IS MISSING. press ctrl+alt+del to restart'

aangezien ik geen cd-roms meer heb van windows XP, heb ik via een mijn laptop een bootprogramma of zoiets gedownload, op een usb-stick gezet, om deze dan vervolgens in de pc te steken en via de usb te booten.

Maar wanneer ik boot menu open door op F8 te drukken bij het opstarten van de pc, krijg ik verschillende opties (hard disc, floppy, ..)

1491661_10152158092353751_3743569226178513403_n.jpg

en wanneer ik op het usb-slot klik, krijg ik volgende foutmelding:

10178051_10152158093678751_7995671541663762737_n.jpg

PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-M0F: exiting Intel Boot Agent.

Nu weet ik niet wat ik moet doen? Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc kan niet meer normaal opstarten en probeert via het netwerk op te starten maar dat lukt natuurlijk niet, er is dus iets mis met de windows installatie.

Je kunt online een iso van windows xp downloaden en deze op een cd branden of op een usb stick mounten.

(deze iso's zijn legaal zolang je een licentiecode hebt van windows xp)

Probeer van daar opstartherstel te starten.

Als dat niet lukt moet je windows opnieuw installeren de oude installatie komt dan in een mapje genaamd windows.old

aangepast door bambino
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.