Ga naar inhoud

recup Laptop HP Compaq nc6220 werkt niet


anniem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een recuplaptopje HP Compaq nc6220 dat helemaal niet opstart. Het doet niets, geen enkel knipperend lichtje, niets.

Mijn eerste idee was transfo kapot, die bleek OK bij test op andere gelijkaardige laptop. Ook de batterij was in orde.

Ik opende het, RAM OK, HD OK, geen koppelingen los, geen verbrandgeur of geen zwarte vlekken.

Kortom ogenschijnlijk is er niets mis met dat laptopje maar toch blijft het dood.

Weet iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'interne' voeding dan? Ik heb hier een manual met ongeveer alle removal and replacement procedures behalve de power module (?). Onder de switch cover zit een plaatje waar de aan/uit-knop op drukt. Is dit dan defect? Op is het de TPM security module? Of is dit ingewerkt in het moederbord? Kan dit vervangen worden? Hoe doe je dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kapotte power button?

Het feit dat je geen verbrandgeur of zwarte vlekken waarneemt wil niet zeggen dat er geen componenten kapot zijn.

Ik zou er niet op rekenen dat je hem ooit nog aan de praat krijgt, maar je kan het wel proberen, je weet nooit.

Ik zou hem helemaal opensmijten en onderdeel per onderdeel testen.

aangepast door kape
smiley verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even rondgekeken en die laptops werden verkocht in 2008 dus nog niet zo héél oud.

Een collega heeft volgende handleiding gevonden die er misschien kan helpen, je vind ze hier (vanaf blz 39 ongeveer).

Sommige onderdelen zijn blijkbaar nog wel te vinden (zie hier ).

Het probleem zal vooral zijn om de diagnose te stellen zonder er geld aan te spenderen. De kans dat er iets mis is op het moederbord is uiteraard niet denkbeeldig.

Ken je de "historie" van de laptop, weet je hoe en onder welke omstandigheden hij stuk is gegaan ? Alle aanwijzingen kunnen helpen.

Succes en als je vragen hebt je kent de weg nu ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ja, het is met die handleiding: removal and replacement procedures dat ik de laptop al helemaal open deel. Het enige wat ik zag, was een stofpropje in/onder de FAN. Een wissel voor het kaartje waar de aan/uit-knop contact mee geeft onder de switch cover, zie ik niet direct.

Ik vind het idd nog een prima laptopje dat met 2 GB RAM nog zeer performant is en ik zou het jammer vinden dat het alleen nog voor wisselstukken bruikbaar is, vooral omdat recupmateriaal 80% van onze computerparken uitmaakt (onderwijs).

De gebruiker zei me dat hij plots uitviel en geen kik meer gaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen of je eenzelfde machine kan vinden en zo van twee defecte één goede maken, maar het fundamentele probleem is het feit dat het om een laptop gaat, waardoor je vrijwel onmogelijk het moederbord kan testen door het om te wisselen.

Het feit dat de laptop uitviel terwijl hij in gebruik was maakt een defect aan de schakelaar erg onwaarschijnlijk. Die knop geeft alleen maar een puls, en zal de laptop dus niet laten stilvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.