Ga naar inhoud

Scherm valt uit


Gast J0S

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken durft mijn beeldscherm wel eens uitvallen als ik bezig ben (tot dusver was het altijd tijdens het spelen van Generals).

Volgens mij komt het doordat mijn computer te hard moet werken en daarom het beeldscherm afsluit. Maar wat er daarna altijd gebeurd baart me meer zorgen. De helft van de tijd krijg ik men scherm niet meer aan (ook niet door unpluggen en terug inpluggen), het scherm krijgt wel energietoevoer, want het lichtje knippert, zoals in stand-by. Als ik het scherm wel aankrijg, dan is het helemaal verbrokkelt. Als ik de computer dan afsluit (via start, of gewoon via de knop) en terug heropstart krijg ik een serieuze foutmelding:

scherm blauw, met witte letters:

c000021a (onherstelbare systeemfout)

Windows Logon Process werd onverwacht afgesloten met

status: 0x00000402 (0x00000000 0x00000000)

Als ik de computer dan afsluit en later terug opstarten (even met rust laat) opent windows opnieuw en komt er een foutmelding:

Handtekening van fout

BCCode : c000021a BCP1 : E17E03E8 BCP2 : 00000402 BCP3 : 00000000

BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 768_1

De volgende bestanden worden aan dit foutenrapport toegevoegd:

C:\DOCUME~1\Eigenaar\LOCALS~1\Temp\WER830a.dir00\Mini032908-01.dmp

C:\DOCUME~1\Eigenaar\LOCALS~1\Temp\WER830a.dir00\sysdata.xml

Wat is dat toch allemaal? Wat kan ik er aan doen? Waar zit het probleem? (generals? scherm? computer zelf?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dat zo lees ligt dat niet aan de hardware, maar aan een brakke dll.

Wat je zou kunnen proberen is je Windows CD in de lade leggen, en dan start - uitvoeren. Daar tik je CMD en dan in dat dos-achtig venster tik je "sfc /scannow" (zonder de "jes). Druk op enter en dan gaat hij beginnen zoeken naar systeemfiles op je computer die niet goed zijn, en als hij die tegenkomt wisselt hij die om met die vanop de CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de snelle reactie

ben het nu aan het proberen

hopelijk lukt het :)

edit: komt er een melding als er zo'n wissel gebeurt?

edit2: het is gedaan, geen enkele melding gekregen, weet dus niet of er iets verandert is... Zal ff testen door gewoon te doen waarmee het probleem komt (spelen :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.