Ga naar inhoud

SCSI-scanner Agfa Focus Color PLUS


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik bezit en gebruik al vele jaren een Agfa Focus Color PLUS scanner, maar die gebruik ik nu nog op een ietwat oudere PC met Windows XP via een SCSI-kaart met prima resultaat

Ik word nu stilaan min of meer verplicht om om te schakelen naar Windows 7, want Windows XP dreigt teloor te gaan.

Ik heb er vroeger nog eens achter gezocht hoe ik die scanner aan de klap kan krijgen op Windows 7, maar ik ben er toen niet in gelukt ( gebrek aan tijd om te zoeken ).

Ik wil die scanner absoluut houden, die is namelijk veel scherper dan de tegenwoordige goedkope scanners, en die kan ook scannen met zeer hoge resolutie.

Ik wil weten of ik via een normale SCSI to USB kabel erin zou lukken om die scanner op mijn normale pc te laten werken met Windows 7, en dan liefst via een USB connectie aan de pc, dat is veel gemakkelijker dan met een SCSI-kaart die ik nu op die oudere pc heb staan om de scanner aan te sluiten.

Wie weet raad?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Dat klopt...

Maar, de laatste driver die ik gevonden heb ( ik was toen werkzaam bij Agfa ), dat was ook de laatste die ze bij Agfa voor dat toestel hebben uitgebracht, en dat was in 1999, denk ik, dat was er een voor Windows 95 of 98, dat weet ik zo juist niet meer, maar die werkt nu nog altijd met Windows XP op mijn ietwat oudere maar nog goede pc.

Ik heb zelfs de originele installatie-cd van Agfa, en met die CD komt de installatie in de TWAIN-folder van XP terecht. Als ik daar dan een Snelkoppeling aan verbind en op mijn desktop zet, dan werk ik daar gewoon mee alsof het zo bedoeld was en dus zo moet.

Ik heb inderdaad nog nooit met Windows 7 geprobeerd, of die scannersoftware daarop draait, maar bij vele van die oudere programs is dat toch zo, dat die dikwijls nog zeer goed draaien onder nieuwe Windows-versies. In die tijd bouwde men nog 'degelijke software', nu is dat allemaal gemaakt voor slechts enkele jaren gebruik, en dan vernieuwen ze dat zodat opnieuw software kan verkocht worden ( verspilling!!! ).Misschien is dat hier met deze 'degelijke' software ook zo dat die nog werkt onder Windows 7...

Maar! Ik kan dat niet testen omdat ik geen verbindingskabel heb tussen die scanner en mijn gewone pc, want de pc die ik nu gebruik met Windows 7 heeft geen SCSI-kaart ingebouwd, en degene die op mijn oude pc staat heeft een slot dat ik op mijn nieuwste kast niet kan aansluiten...

Probleem dus zelfs om maar even te proberen of het werkt.

Daarom dacht ik, dat het misschien mogelijk is via een SCSI to USB kabel te werken, wie weet of dat gaat, en heb ik mits een mij niet bekende ingreep toch zonder SCSI-kaart onder Windows7 te werken?

Wie kan me raad geven?

Greetz

Jive1

Greetz

Jive1

aangepast door Jive1
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je even google erop loslaat, zie je een behoorlijk aantal hits op usb-scsi kabels.

geen ervaring mee. weet ook niet of je op moet letten op bi-directioneel en dat soort eigenschappen

maar als er redelijk van die dingen op de markt zijn, dan zullen ze echt wel werken.

laat er een komen van een internetwinkel: doet ie het dan kocht je het goede, doet ie het niet dan mag je em terugsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

OK, ik heb begrepen dat wat ik moet doen is zo snel mogelijk een SCSI to USB-kabel te vinden. Ik ga eerst eens kijken in de omgeving hier of ik die kan vinden, anders zal die op Internet wel vinden. De driver voor mijnscanner heb ik, tenminste de allerlaatste die door Agfa uitgegeven werd. Daarmee zal ik dan testen of het lukt.

Ik hou je op de hoogte van mijn tests, maar dat kan even duren....

Bedankt alleszins voor de hulp.

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.