Ga naar inhoud

serieel naar USB


edpo

Aanbevolen berichten

Ik heb een toestel (seriële uitgang) die ik wil aansluiten op een laptop...

Daarop is natuurlijk geen seriële ingang meer te vinden.

De seriële uitgang van het toestel is een 9-polige bus met pinnetjes (mannelijk).

De seriële kabel die bij het toestel zit zitten aan beide kanten een 9-polige vrouwelijke stekker,

Ik kocht een extra kabel die van Serieel (mannelijk) naar USB gaat, de beide kabels met de 9-polige stekkers met elkaar verbonden en dan de USB in de laptop.

Toch vind de laptop het toestel niet !

Weet iemand daar raad op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo edpo,

Een USB verbinding is inderdaad vrijwel gelijk aan een seriële verbinding van vroeger (Universal Serial Bus).

Het verschil zit in het laatste woordje "Bus". Je kan op één fysieke connectie op je PC verschillende toestellen aansluiten, bijvoorbeeld via een usb hub.

Het onderscheid tussen de aangesloten toestellen wordt afgehandeld door systeem software, die aan de hand van drivers het verkeer via de fysieke aansluiting opsplitst naar de afzonderlijke toestellen, vergelijkbaar met een netwerk verbinding.

Je zal dus een driver moeten installeren voor je toestel, normaal vind je een universele seriële poort driver bij de fabrikant van je moederbord.

Als je meer hulp nodig hebt post dan maar terug met details je je hard en software (OS).

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop waar het toestel zou moeten op draaien is een IBM met XP er op, het is een oud toestel.... en het serieel toestel is een machine die schietkaarten verbeterd die met zijn eigen software op de laptop zou moeten draaien...

Is er geen universele driver voor dergelijke problemen voorhanden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal zitten er bij de kabel die je gekocht hebt (van USB naar 9 pin seriële) drivers die eigenlijk de COM poort van vroeger emuleren, met andere woorden daar kan je ook de parameters instellen zoals baudrate, pariteit, handshake ... . Net zoals je eerder dus een com poort instelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Normaal zitten er bij de kabel die je gekocht hebt (van USB naar 9 pin seriële) drivers die eigenlijk de COM poort van vroeger emuleren, met andere woorden daar kan je ook de parameters instellen zoals baudrate, pariteit, handshake ... . Net zoals je eerder dus een com poort instelde.

Ik heb helemaal geen driver bij die kabel gekregen... kan ik die ergens downoaden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.