Ga naar inhoud

Temperaturen CPU + GPU


Jordyz

Aanbevolen berichten

Beste,

Normaal heb ik nooit problemen met de temperaturen van de onderdelen in mijn computer, maar laatste dagen loopt het echt wel uit de hand. Een halfuur voor deze screenshot lagen de temperaturen nog 5 - 7 graden hoger.

post-29206-1417705846,6892_thumb.jpg

Ik draai 2 spellen die niet eens zwaar zijn. Volgens taakbeheer is mijn CPU maar voor 15% in gebruik, en dat blijft altijd wel rond dat getal zolang ik speel. Grafisch stellen de spellen ook niets voor.

Ik heb een grote CoolerMaster case met daarin een i7 970 + GTX 580 op een ASUS Rampage III Extreme Mobo, het kan dus niet aan de onderdelen zelf liggen dat ze zo warm worden.

Is mijn koeling verouderd of waar kan dit aan liggen? Ik heb de PC in 2011 aangeschaft en sindsdien niets aan de koeling veranderd. De fans die er in zetten werken allemaal nog wel. Dat zijn er 3 + Corsair Hydro H55 waterkoeling.

Het enige verschil met vroeger is dat de PSU fan nooit heeft gedraaid maar bij de laatste opschoonbeurt (stof verwijderen) heb ik deze maar weer ingestoken, maar dit kan toch niet de oorzaak zijn?

Alvast bedankt voor uw tips.

Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koeler en radiator voor de waterkoeling heb je reeds onderhanden genomen, hoe zit het met de koelpasta tussen de warmtewisselaar en de CPU.

Meer info over koelpasta het hoe en waarom lees je hier. De koelpasta zorgt voor een optimale warmteoverdracht dus zou ik dit wel even nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koeler en radiator voor de waterkoeling heb je reeds onderhanden genomen, hoe zit het met de koelpasta tussen de warmtewisselaar en de CPU.

Meer info over koelpasta het hoe en waarom lees je hier. De koelpasta zorgt voor een optimale warmteoverdracht dus zou ik dit wel even nakijken.

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat het probleem een combinatie is van mijn outdated waterkoeling en de pasta. Ze zitten er beide namelijk al 3 jaar in en ik kom er nu achter dat dit een sealed koeling is die ik niet kan drainen en/of bijvullen. Mij lijkt het dus het beste een modernere koeling aan te schaffen die ik wel kan onderhouden? En hoe zit het dan met de pasta?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zie echt geen andere reden als de koelpasta/koeler zelf. Heb dus maar een nieuwe koeler besteld aangezien er pasta bij zit, want kwaliteit pasta apart kopen is zo duur dat de upgrade me een betere keuze leek. Nogmaals bedankt voor je feedback, ik zal nu het topic sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.