Ga naar inhoud

Temperatuur pc-onderdelen


Gast danielke1001

Aanbevolen berichten

Gast danielke1001

Ik heb gemerkt dat de laatste tijd mijn processor en harde schijf heel warm worden. In 2 programma's staat dezelfde temperatuur: 86° voor mijn processor en 52 voor mijn harde schijf...

Ik heb btw een laptop en als ik aan de onderkant voel heeft die écht heel warm :(

Mijn vraag was nu of dit veel kwaad kan berokkenen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast danielke1001

Het is een Acer TravelMate 4002 (al vrij oud :P)

de programma's waarmee ik gemeten heb zijn Everest (op aanraden van een andere site) en HDDHealth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast danielke1001

vroeger was hij niet zó warm maar toch 60° ofzo.

Ik denk dus niet dat het een probleem wordt :)

bedankt voor de snelle reactie en hulpvol antwoord :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe moelijk het is om hem open te maken en of u dat wel wilt/aandurft.

anders eens de onderkant open doen en proberen de ventilatoren van hun stof te ontdoen.

is dit te moeilijk of bent u bang iets te beschadigen, dan zeker niet er aan beginnen ;)

de koelers stofvrij maken (en de rest) zorgt voor een betere luchtstroming en hogere capasiteit van de ventilatoren.

zo stroomt er meer koele lucht doorheen en zullen de onderdelen ok koeler blijven.

ook een oplossing is om de achterkant van de laptop iets te verhogen, leg er bijvoorbeeld een boek onder (enkel op de achterste rand)

zo is de airflow ONDERDOOR de laptop ook stukken beter en dit kan soms toch ook al een paar graden schelen heb ik zelf gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.