Ga naar inhoud

Thuisnetwerk uit LAN en WLAN


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Iemand uit mijn kennissenkring vroeg mij of het mogelijk is om bestanden te delen via een thuisnetwerk dat zou moeten bestaan uit LAN en WLAN. Ik weet dat ergens een uitleg staat over hoe je een LAN netwerk opzet, maar is dit ook van toepassing voor mijn vraag.

Is het ook mogelijk om een printer die aan een PC gekoppeld is te delen in dit soort van netwerk?

Ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen.

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, gaat perfect

als je netwerkje opgezet is, dan ga je gewoon naar je 'configuratiescherm', daar 'printers en faxapparaten' nemen en dan rechtermuisknop op de printer die je wil delen. en daar het 2de tabbladje is normaal delen. gewoon daar aanduiden dat je die wil delen. Dan moet die pc waar de printer opstaat, natuurlijk wel aanstaan als je wil printen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik zojuist verstaan dat de WLAN verbinding niet beveiligd is. Hoe moet ik beginnen aan deze beveiliging?

De gegevens van de router ken ik nog niet. Want ik heb ergens in een computermagazine je nog hard moet puzzelen eer alles werkt.

Daarom wil ik absoluut zeker zijn eer ik aan die beveiliging ga werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga met je internetbrowser naar 192.168.1.1 daar kan je dan die beveiliging aanzetten.

Dus mac filtering, WEP of WPA (wpa is beter).

Stel daar dan je paswoord in,... en vul die dan ook in op je pc die draadloos is aangeloten (windows vraagt het pw vanzelf).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.