Ga naar inhoud

Toshiba Qosmio X300-14F zwart scherm en geen BIOS


DSTweaker

Aanbevolen berichten

Nadat het beeld van mijn laptop plots "bevroor" en er artefacten op kwamen heb ik een erg frustrerend probleem :

Telkens ik de computer wil opstarten komt hij niet eens tot aan het BIOS-scherm, het scherm blijft gewoon zwart.

Af en toe komen er ook groene en witte lijnen of artefacten te voorschijn.

Deze foto's tonen de artefacten die soms te voorschijn komen bij het opstarten van de computer:

post-44735-1417705511,1511_thumb.jpg

Waar het voor mij vooral om gaat is de data die nog op de HDD van de laptop staat. Deze zou ik er graag van af halen, maar aangezien ik niet eens tot het BIOS menu geraak lijkt dit volgens mij een bijzonder moeilijke klus.

En ik zou de HDD kunnen proberen koppelen aan een andere computer via een SATA-naar-USB converter, maar het kan even goed zijn dat de HDD beschadigd is. Alhoewel ik dit toch betwijfel, omdat ik de HDD duidelijk hoor draaien en het indicatielampje brandt ook.

Specificaties van mijn laptop : Qosmio X300-14F - Toshiba

Op de laptop staat Windows Vista en Windows 8 ( Dual Boot )

Omdat ik dus niet tot aan het BIOS-Menu kom, kan ik ook geen aanpassingen maken, laat staan resetten.

Ik zelf denk dat het probleem bij het scherm ( of interfaces die het scherm aansturen ) ligt. Maar ik zou graag andere bedenkingen of suggesties horen over wat er precies mis is.

Enkele hypothese die ik al heb :

HARDWARE -probleem:

- Oververhitting heeft misschien componenten in de computer beschadigd

- RAM beschadigd

- HDD beschadigd

SOFTWARE -probleem:

- Een virus, maar dan wel een zeer krachtig? ( al zou ik niet weten hoe dat zou komen )

Ik waardeer elk advies enorm! Alvast erg bedankt voor jullie tijd.

post-44735-1417705511,0719_thumb.jpg

post-44735-1417705511,2574_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.