Ga naar inhoud

USB probleem en nog wat minder belangrijke problemen


refucal

Aanbevolen berichten

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben Thomas en ik heb een nogal oude PC (6 jaar) en ik begin steeds meer interresse te krijgen over de techniek van een PC. Ik heb geen IT/ICT of electronica gestudeerd en dus ben ik kennelijk een NOOB...:S

Nu heb ik heel wat vragen, de belangrijkste:

- Het USB systeem (?) werkt niet meer op mijn PC.

Eerst werden de USB apparaten, die ik aansloot (USB is altijd PnP, toch?), niet meer automatisch geinstalleerd (sommige apparaten trouwens wel zoals een oude USB-stick...heeft misschien iets met USB 2.0 te maken???).

Toen las ik ergens dat ik via apparaatbeheer de 5 USB hoofdhubs installaties ongedaan moest maken. Gedaan ... en sindsdien gebeurt er helemaal niks meer wanneer ik een USB stick of een andere USB apparaat aansluit. Bovendien wordt ik nu elke keer wanneer windows start 5 keer bericht dat er onbekende apparaten zijn gevonden welke hij vervolgens niet kan installeren (herkent het apparaat kennelijk niet en kan de drivers niet vinden, denk ik.)

Bij apparaatbeheer staan er dan bij USB apparaten 5 gele vraagtekens (bij elk onbekend apparaat één).

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen? (Ik heb alle mogelijke drivers van de MSI site geinstalleerd maar niks werkt :s)

- Ook heb ik een probleem met mijn oude DVD brander. Die was afgedankt denk ik (hoe kan ik btw zien dat of die inderdaad defect is?).

Nu heb ik een nieuwe geinstalleerd en op één of andere manier komt er nu ook elke keer een bericht dat er nieuwe hardware is gevonden (wanneer windows start). Hij vind dan iets van TssTcorp CD/DVDW. Dat is de nieuwe DVD brander, welke ik heb aangesloten, neem ik aan?)

Hoe kan dit en hoe los ik dit op?

Het probleem met de USB apparaten is het belangrijkst!

Bij voorbaat hartelijk dank,

Thomas van der Woude

Het systeem van deze PC:

Intel P4, Windows XP Proffesional SP3, MSI 865G Neo2-S (MS-6728G), MSI 865G Neo2-S (MS-6728G), Intel Springdale-G i865G Chipset, 1024 MB (DDR SDRAM), NVIDIA GeForce FX 5600XT (256 MB), Creative SB Live!, ST3120026AS (120 GB, 7200 RPM, Serial-ATA/150), TSSTcorp CD/DVDW SH-S182M, zwart.

De USB contollers:

Intel® 82801EB USB universal host controller -24D2

Intel® 82801EB USB universal host controller -24D4

Intel® 82801EB USB universal host controller -24D7

Intel® 82801EB USB universal host controller -24DE

Intel® 82801EB USB2 Enhanced host controller -24DD (geeft nu in apparaatbeheer een geel uitroepteken)

USB Root Hub (wordt nu dus niet meer herkent)

USB Root Hub (wordt nu dus niet meer herkent)

USB Root Hub (wordt nu dus niet meer herkent)

USB Root Hub (wordt nu dus niet meer herkent)

USB Root Hub (wordt nu dus niet meer herkent)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst proberen die usb-aansluitingen weer aan de praat te krijgen.

Toen las ik ergens dat ik via apparaatbeheer de 5 USB hoofdhubs installaties ongedaan moest maken. Gedaan ... en sindsdien gebeurt er helemaal niks meer wanneer ik een USB stick of een andere USB apparaat aansluit. Bovendien wordt ik nu elke keer wanneer windows start 5 keer bericht dat er onbekende apparaten zijn gevonden welke hij vervolgens niet kan installeren (herkent het apparaat kennelijk niet en kan de drivers niet vinden, denk ik.)

Bij apparaatbeheer staan er dan bij USB apparaten 5 gele vraagtekens (bij elk onbekend apparaat één).

Het is logisch dat de usb-aansluitingen niet meer herkend worden als je de drivers verwijdert.

Hoe lang is het geleden dat je die verwijderde?

Kan je een systeemherstel doen naar een punt voordat je die drivers verwijderde?

Als dit niet lukt, ga je gewoon naar Microsoft Windows Update en als er gevraagd word om een activex element te installeren, laat je dit toe. Verder gewoon de richtlijnen volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ongeveer een week geleden.

Ik heb hierna systeemherstel gebruikt, maar helaas een herstelpunt gebruikt toen het al in de war was. Ik dacht dat ik het herstelpunt gebruikte van de dag voordat het in de war raakte. Hierna zijn alle andere herstelpunten verdwenen. (Is dat de normale gang van zaken met het gebruik van systeemherstel?)

Windows Update hielp ook al niet.

Ik ben bang dat het register in de war is en ik alles opnieuw zal moeten installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan nog iets anders proberen.

Zorg voor een verbinding met internet, ga naar apparaatbeheer en dubbelklik op de usb met het gele uitroepteken.

Open de tab stuurprogramma (driver) en klik dan op de knop installeer of update.

Nee, dat werkt helaas ook niet.

Ik denk dat ik Windows maar opnieuw moet installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al geprobeert. Geen effect :bawling:

Misschien is het handig te vertellen dat de PC al langere tijd problemen had met het installeren van nieuwe hardware.

Ik kreeg namelijk geen beeld meer toen ik een videokaart Geforce FX 5600 installeerde, hetzelfde bij een printer aansluiting (heel vreemd...gewoon een printer aansluiten en ik kreeg geen beeld meer) en hetzelfde bij die nieuwe DVD brander.

Ik heb dit opgelost door eindeloos de aansluiting van de monitor te verwisselen met de aansluiting van de geforcekaart en de interne videokaartaansluiting. Toen deed ie het op een gegeven moment elke keer wel weer.

Ik heb gehoord dat het register helemaal in de war kan zijn.

(Wat denkt u?)

Nu moet ik waarschijnlijk windows opnieuw installeren ... of zou reapratie vanaf de windows CD kunnen helpen?

Groet,

Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.