Ga naar inhoud

usb stick blijft in gebruik


xsilverwing

Aanbevolen berichten

Wanner ik gelijk welke usb stick/kaartlezer/externe hdd wil verwijderen uit de pc (door op het harware veilig verwijderen icoontje te klikken en dan de betreffende apparaat aan te duiden) krijg ik steeds de melding dat het apparat nog in gebruik is hoewel dit niet het geval is.

Ik sluit die waarschuwing en doe gewoon opnieuw dezelfde procedure waarna het wel lukt om het apparaat te verwijderen.

Is dit euvel te verhelpen zodat het van de eerste keer lukt om aangesloten sticks/schijven te verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Xsilverwing,

Het komt wel meer voor dat een USB drive nog als in gebruik wordt weergegeven. De oorzaak is gewoonlijk dat de verkenner/filemanager nog open staat, zelfs op een andere schijf. In sommige gevallen gebruikt het operating systeem de schijf om prestaties te verhogen (swapfile).

Zorgen dat de verkenner gesloten is zal waarschijnlijk helpen. Om de tweede mogelijkheid te voorkomen kan iets ingewikkelder zijn omdat het een service is die de schijf blokkeerd. In dat geval zou ik je aanraden te doen wat je nu doet, gewoon nog een keer proberen.

Als het echt niet lukt kan je ook proberen uit te loggen, dat wil ook wel eens helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.De usb verwijderen is steeds het laatste wat ik doe, dus alle vensters en programma's zijn dan afgesloten. Dat de stick zou gebruikt worden om prestatie verhogend te werken dat denk ik niet omdat ik dat eens geprobeerd heb en ik toen de melding kreeg dat mijn systeem meer dan sterk genoeg was en geen behoefte had aan extra geheugen.

Er zal dus niets anders opzitten dan het steeds de procedure maar 2 keer na elkaar te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon een shutdown doen, als je dit toch op het einde van je sessie doet, wanneer Win afsluit zal het automatisch ook de USB verwijderen, na eventueel de gegevens die nog in de cache zitten weg te schrijven. Wel een reguliere shutwon, dus niet gewoon het stopcontact uittrekken ;-).

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.