Ga naar inhoud

Usb stick verliest inhoud telkens hij verwijderd wordt uit pc


Fredjo

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik kocht laatst 2 usb sticks van 64 gb.

Telkens ik er iets op zet lijkt alles normaal, kan alles afspelen op mijn pc. Van zodra ik de stick verwijder, ben ik een deel of alles kwijt. Ook de naam die ik bij het formatteren aan de stick gaf is weg. Als ik de eigenschappen van de stick bekijk geeft hij geen capaciteit aan. Heeft iemand dit al meegemaakt of een oplossing voor mijn probleem.

Probleem doe zich voor zowel met xp als Vista.

gr

fredjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helaas geen afbeelding van schijfbeheer.

Schijfbeheer is in Windows Vista te bereiken via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer. Daar klik je op schijfbeheer, je schijven worden nu in beeld gebracht.

In XP is dat:

  1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ compmgmt.msc en klik vervolgens op OK.
  2. Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer

Op onderstaande kwam geen antwoord:

Op welke manier verwijder je de stick?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gewoon verwijderen zorgt enkel voor problemen en kan aanleiding geven tot een defecte stick.

Ofwel verwijder je de stick als de PC aanstaat via veilig verwijderen of verwijder die pas nadat de PC uit staat.

De stick is dus niet in orde, er staat geen FAT of NTFS achter.

Klik er eens met de rechtermuisknop op krijg je de mogelijkheid om de stick te formatteren zet ze dan eens in NTFS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de stick al meerdere maler geformatteerd, dit via verschillende wegen. Net leek hij te werken, had er 5 films opgezet, alles normaal. Wou er nog 5 bijzetten, alles normaal op de computer. Verwijderde de stick en alle mappen van de laatste toevoeging waren plots leeg. Ben nu bezig met 15 films in 1 keer erop te zetten, kijken wat dat geeft. Lijkt wel alsof je de stick slecht 1 maal kan gebruiken na elke formatatie. Hou u op de hoogte.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.