Ga naar inhoud

USB-stick wordt niet (meer) herkend


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn USB-stick, die opeens niet meer wordt herkend door Windows XP. Deze stick had ik in mijn laptop gestopt en wilde deze (uiteraard nadat ik deze verwijderd had ;)) daarna in mijn desktopcomputer steken. Opeens verscheen daar echter de melding dat het apparaat niet wordt herkend. Vreemd, want deze USB-stick werkte voordien al zonder problemen. Deze heb ik dan nog eens geprobeerd om in mijn laptop te steken en daarop werkte alles zonder problemen, ik kon hem gewoon openen zonder foutmelding of dergelijke. Toen ik deze echter opnieuw in de desktopcomputer wilde steken, verscheen opnieuw dezelfde melding, en sindsdien werkt deze USB-stick op geen enkele computer meer (ook niet op de laptop en ook niet op nog een derde pc), steeds komt dezelfde foutmelding. Het apparaat werkt op geen enkel USB-slot en wat ook vreemd is, dat het ballonnetje met de foutmelding steeds opnieuw wegfloept en terugkeert... Als ik bij Apparaatbeheer kijk zegt hij dat er geen stuurprogramma geïnstalleerd is, maar het "installatie ongedaan maken" hielp ook niet. En ook "hardware veilig verwijderen" verschijnt niet in de taakbalk. Zie bijlage voor desbetreffende foutmelding. Het gaat om een PNY Attaché USB-stick van 512 MB. Op internet heb ik al drivers gevonden voor Windows 98, waar echter duidelijk bijstaat dat deze niet nodig zijn voor Windows XP. Op alledrie de computers gebruik ik Windows XP, op de laptop Home en op de desktopcomputers Professional. Een andere USB-stick werkt echter wél en ook mijn draadloze muis (werkt met USB-ontvanger) werkt normaal op alle USB-slots.

Alvast bedankt,

Sophie

post-974-1417703706,6697_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kimirulezz

Of je usb-stick is defect of je kan het volgende proberen:

Als het mogelijk is probeer dan de data van je usbstick te kopieren naar een ander systeem. Formateer je usb-stick en controleer deze op fouten.

Rechter muisklik op 'Verwisselbare Schijf' --> 'Eigenschappen'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel wat van computers, maar dus niet hoe je een USB-stick kan formatteren :sorry:

De data kopiëren lukt ook niet (voor zover ik weet) omdat de stick niet wordt weergegeven in Deze computer. Misschien met herstelsoftware, maar met welk programma zou ik dit eventueel kunnen proberen?

Anders vrees ik inderdaad dat de USB-stick defect is, maar het viel maar te proberen natuurlijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kimirulezz

dan moetie de stik toch echt zien... ik denk dat hij defect is maargoed misschien heb je x geluk dat als je em in laptop steekt datie dan 'floep' nog 1x pakt... dan kan je snel alle data kopieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een hele tijd geprobeerd om hem er in te steken, in diverse USB-slots en opeens verscheen de melding dat de nieuwe hardware geïnstalleerd was en kon gebruikt worden, en hij stond ook weer bij Deze computer. Heb snel mijn gegevens kunnen overzetten en hij staat nu nog steeds onder Deze computer, maar ik vrees dat hij weer een foutmelding zal geven zodra ik hem uit de computer haal (ook omdat hij daarnet een heleboel foutmeldingen gaf dat hij niet herkend werd, terwijl ik hem dus wél zag...). Heb ondertussen een nieuwe USB-stick gekocht en we zien wel of de andere nog werkt, maar mijn gegevens heb ik in ieder geval terug ;). Bedankt voor alle antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer hem nu eens te formatteren als ie nu wel herkend word (rechts

klik op de usb stick en dan formatteren, als ntfs).

als je er niet uitkomt, geen probleem, dan kunt u ins weer gewoon inschakelen ;)

tot die tijd blijft dit topic nog even open. als u er helemaal mee klaar bent zeg het dan even dan word het afgesloten :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de USB-stick kunnen formatteren (wel als FAT, omdat de stick dat volgens mij gebruikt, en NTFS kon ik niet selecteren ;)). Nu werkt hij dus weer, ik heb geen idee hoelang dat zal blijven duren, maar we zien wel. Heel erg bedankt voor de reacties, en er mag wel een slotje op hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.