Ga naar inhoud

Ventilator draait heet.


stokstaart

Aanbevolen berichten

lieve mensen,

Ik heb een Packard Bell EasyNote W3100 die zo 2 keer per dag heet draait. Ineens vertraagt de werking van de laptop en begint de ventilator hogere toeren te draaien en wordt heet. Ik plaats de pc dan in stand-by, wacht 5 minuten en probeer opnieuw. Weer van 't zelfde, na 2 minuutjes begint de ventilator opnieuw heet te draaien, ik ga naar stand-bye en wacht 5 à 10 minuten. Als ik dan opnieuw probeer , wordt hij weer heet, maar je hoort hem dan na enkele minuten terugdraaien, en hij wordt weer 'kalm', geen geluid zelfs.

Mijn vraag: what's up with my laptop ?

Dank voor jullie raad en tips.

grtz, stokstaart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je processor en/of moederbord van je laptop word gewoon te heet.

Dit is best een bekend fenomeen bij laptops, dit gebeurt na een tijd, omdat er dan lucht opstapelt vanbinnen in de laptop.

Je kan dit oplossen door de laptop op vlakke ondergronden te zetten, bijvoorbeeld in tafel, en niet op je schoot waardoor er minder lucht aankan.

Of een actieve koeler op je laptop zetten, een passieve werkt ook wel maar minder.

In de reviews vind je twee reviews, eentje van de Nexus TDD-9000 en de Coolink Lapchilla.

Of je kan ook de laptop openvijzen en deze ontstoffen, maar als je nog garantie hebt zou ik dit niet doen.

De garantie kan hierdoor namelijk vervallen, en dat willen we niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stand-by kan geen kwaad hoor, dan gaat de laptop gewoon even een kort dutje doen zegmaar.

Mag je zoveel doen als je wil, wat je niet mag doen is abrupt de stroom eraf halen.

Dus gewoon de batterij uithalen bijvoorbeeld, een paar kaar omdat de laptops vastloopt kan geen kwaad, maar veel mag je het zeker niet doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stand-by is handig als je even weg bent, maar lang laten aanstaan is dan weer niet goed voor de batterij.

Zoals jij hem gebruikt is het gewoon goed!

Probeer zoveel mogelijk de laptop op te laden via netsroom en af en toe tot 50% de batterij te laten gaan.

Zo blijft je batterij ook het beste in vorm, want als je de batterij de hele tijd helemaal laat af gaan, dan weer oplaad, en zo verder dat is heel slecht voor een batterij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.