Ga naar inhoud

Verwisselen Harde Schijven


boomie

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb dus 2 computers, en nu zou ik graag van de ene alles (dus ook de geïnstalleerde programma's, besturingssysteem...) hebben op de andere. Om dus al deze installaties,... te besparen had ik gedacht om gewoon de harde schijven te verwisselen ( C en D) (en zo dus alles ook over te zetten). Is dit mogelijk? Of niet?

Aanvankelijk dacht ik dat dit een simpel werkje ging zijn, maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met de drivers van het systeem? Die zijn dan toch niet correct voor het "nieuwe" systeem? (Of ben ik problemen aan het creëren die er niet zijn?).

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin er niet aan - wat je vertelt van je drivers is al juist natuurlijk, maar er komt nog bij dat je gewoon niet zal kunnen opstrarten: als windows opstart gaat hij namelijk zijn systeem (= het systeem waarop hij geïnstalleerd is) 'scannen' en hij heeft een aantal (een tiental hoorde ik) dingen die hij gaat controleren: zit ik nog wel op dit bepaald moederbord, ...

En vermits dat hij dan zou draaien op een heel ander systeem, gaat hij er gewoon de brui aan geven.

In de oude tijden lukte dat nog wel, maar sinds XP hebben ze dat akkefietje er in gestoken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.