Ga naar inhoud

videokaart voor OPTIPLEX 780


walterwill

Aanbevolen berichten

Ik heb een prima pc gekocht (tweedehands), een Dell Optiflex 780 sff, krachtig en geruisloos maar de videoprestaties zijn ondermaats. De video zit in het moederbord. Ik wil aldus een aparte kaart installeren en vond er een op ebay:

ATI RADEON 512MB HD 4550 PCI EXPRESS 2.0 X 16. Het is een low profile kaart dus hoger kan ik niet gaan en ik ben ook niet van plan om aan deze machine veel geld te verspillen.

Ik vroeg raad aan de verkoper die mij deze verrassend genoeg afraadt en het volgende type voorstelt:

ATI Radeon HD 4650 PCI-e Low Profile DVI 512MB Video Card 0WH7F | eBay

Ik vind die wel te duur rekening houdend met de hoge verzendingskosten en ben trouwens niet zeker of hij correcte info geeft. Heeft iemand ervaring met een kaart die in deze machine past of er een heeft liggen? Zoniet, moet ik de aanbeveling van de verkoper volgen?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ondertussen een en ander geleerd over videokaarten, namelijk dat die afhangen van de power supply (meer weet ik niet, het is te technisch). Bij nazicht blijkt dat mijn moederbord 235 Watt afgeeft, of dat het criterium is weet ik dus ook niet. Kan ik dit als basis gebruiken om een kaart te vinden? En is die voldoende om mijn videobeelden op 1388x768 af te spelen, want de huidige configuratie ondersteunt slechts 1024x768. Meer hoeft het trouwens niet te zijn, het dient niet om te gamen of andere zware toepassingen.

Het moet in elk geval passen in een slot en moet een pci-e x16 zijn (halve hoogte).

Hier vind ge de handleiding van de pc: http://i.dell.com/sites/content/business/solutions/engineering-docs/en/Documents/optiplex-780-tech-guide.pdf

Bedankt!

aangepast door walterwill
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.