Ga naar inhoud

voeding voldoende voor nieuwe grafische kaart?


Aanbevolen berichten

Ik sta op punt een nieuwe grafische kaart te kopen. (msi nx7600gs-td512z ) 8x agp, 512mb, ddr2

Volgens de vereisten heb ik een voeding nodig van 400 watt. De mijne heeft maar 350 watt. Is het echt nodig om de voeding te veranderen?

op mijn voeding staan volgende gegevens:

+12V / 18A

+5V / 30A

+3,3V / 28A

-12V / 0,8A

+5SB / 2.0A

-5V / 0,3A

Ik heb een voeding gevonden, maar die 'A's kloppen niet. Is dat een probleem? (ik weet niet waarop ik moet letten voor een nieuwe voeding)

voor de specs van die voeding klik hier

Kan iemand me helpen?

Pieterjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst eens proberen met de oude, slaat je pc af, dan heb je inderdaad een sterker voeding nodig. De Xilence voeding zou dan ruimschoots moeten voldoen.

De 'A's' is het vermogen die de voeding levert. hier geldt, oemeer, hoe beter! dus dat ziet er goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dan toch een andere koopt zou ik niet voor die xilence gaan. Er wordt met geen woord over het rendement van die voeding gerept, dus het zal naar alle waarschijnlijkheid geen vette zijn.

Neem een Antec Earthwatts 430. Die geeft 17+ 17A op zijn 12V lijn en is dus even sterk of die 550w die van xilence, maar die zit WEL gecertifieerd op een rendement van 80% of hoger over zijn volledige belastingscurve. Prijs van deze voeding is ergens rond de 55-60€

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dikken: Ja, dat was ik van plan, maar is het zeker dat ik zo niets naar de knoppen help in mijn pc? Ik zou niet graag mijn moederbord frituren door een voeding die tiltslaat.

@ Masters: Zijn er zo toch geen goedkopere voedingen? die Xilence kost me slechts 30 euro. (hoe meer ik eraan verdoe hoe langer ik op mijn playstation 3 moet wachten :s .... keuzes, keuzes... :s )

Pieterjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een a merk ben u zeker dat u iets goeds in huis haalt, de antec dus.

als er iets is waar ik mensen bij aanraad om niet te veel op te bezuinigen dan is het de voeding!

ik zou zelf voor de antec gaan als ik moest kiezen, dan maar iets duurder, maar wel zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge zult niets kapot maken met een groter vermogen (amperes). Het vermogen slaat op het max toegestane belasting voor die ene aansluiting aankan.

bvb een grafische kaart die 5 amperes trekt of eentje die er 15 trekt kunnen op een 17A aangesloten worden. Is de voedingslijn slechts 12 A dan wordt die lijn overbelast en slaat de beveiliging van je voeding in werking maw de voeding slaat af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alletwee bedankt!

Ik heb zaterdag de nieuwe grafische kaart geïnstaleerd op de voeding die in de pc zat en hem (met een bang hartje) uitgetest.

Het is nu dinsdag, en de kaart heeft toch al enkele keren op volle toeren gedraaid, zonder dat de pc rare kuren vertoonde. (wat een opluchting)

Een nieuwe voeding heb ik dus voorlopig nog niet nodig.

Als ik de volgende keer dan toch een voeding nodig heb, zal het in ieder geval niet de xilence zijn :)

groeten

Pieterjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

stress je systeem anders eens met het programma orthos (full cpu graka stress) en houd de temperaturen dan bij met het programma everest (ultimate).

als de pc uitvalt en je zag dat de temperaturen te hoog werden dan zal je er nieuwe koling in moeten doen, als de pc uitvalt en de temperaturen waren normaal dan zal je voeding het niet hebben kunnen trekken.

(je sloopt hier normaal niets mee, je voeding slaat normaal gezien af als hij overbelast word)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.