Ga naar inhoud

volle c-schijf


het Geertje

Aanbevolen berichten

Hallo

Klein vraagje. Ik heb een schijf opgedeeld in 2-en. D-schijf (290 GB) en C-schijf (58,5 GB)

De d-schijf is verder het probleem niet. Daar is 60% nog vrij. Maar op de c-schijf is nog maar 2.86 GB vrij.

4.85 GB gaat naar alle programma's die op mijn computer staat.

4 kb naar documenten

4 kb naar de afbeeldingen

En er staan in mijn c-schijf nog shizzle als Bdienst, intel, moa, movavi files, msoCache, perflogs, temp, vision, windows, $inplace.~tr, $window.~Q waar ik verder geen weet van heb. En een AVG virusscanner.

Bij schijfopruiming heb ik gedownloade programmabestanden, tijdelijke internetbestanden, tijdelijke bestanden, miniatuurweergave, windows foutrapporten verwijderd.

Wie kan mij helpen om die c-schijf verderop te ruimen?

:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou onderstaande eens kunnen uitvoeren om je c:\ schijf op te ruimen en te ontdoen van overbodige bestanden.

Als dat niet voldoende is kun je ook de d:\ partitie verkleinen en dan kun je de c:\ partitie vergroten.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. T is gelukt en heb iets aan ruimte gewonnen. Er is nu 4,08 GB van de 58,5 GB vrij.

Maar vraag me af of het normaal is dat er zoveel ruimte in gebruik is als er relatief maar weinig ruimte gaat naar de programma's en documenten en afbeeldingen die je zelf bewust op je computer opslaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.