Ga naar inhoud

Vraag over Videokaart in Laptop


Robbie24

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een vraag over mijn Dell Inspiron Laptop met Windows 7.

Het type is De Dell Inspiron 1545, maar ik zou graag wat meer grafisch geheugen willen. Bestaat er een mogelijkheid om in deze laptop een ander videokaart te steken of kan je alleen videokaarten in computer torens vervangen? Of is er misschien in de bios van de laptop iets in te stellen waardoor mijn grafisch geheugen hoger kan worden ingesteld. Momenteel is dit 32 mb en als ik bij beeldscherm opties kijk dan zie ik dat er 32 mb is toegewezen als videogeheugen maar er is nog 780 mb beschikbaar om toe te wijzen als totaal grafisch geheugen. Wat wordt er precies mee bedoeld met die 780 mb of is het onmogelijk om grafische kaarten te vervangen in laptops.

Alvast bedankt

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat betekend dat je slechts 32 mb van de 780 mb gebruikt.

Je kan geen videokaart vervangen in de laptop zoals een computer.

Grafische geheugen wordt meestal gebruikt door games en photoshop.

Je kan wel de virtuele geheugen vergroten in windows 7

1. U kunt Systeem als volgt openen: klik op de knop Start , klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud en klik vervolgens op Systeem.

2. Klik in het linkerdeelvenster op Geavanceerde systeeminstellingen. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3. Klik op Instellingen onder Prestaties op het tabblad Geavanceerd.

4. Klik op het tabblad Geavanceerd onder Virtueel geheugen op Wijzigen.

5. Schakel het selectievakje Wisselbestandsgrootte voor alle stations automatisch beheren uit.

6. Klik onder Station [Volumenaam] op het station waarop het te wijzigen wisselbestand is opgeslagen.

7. Klik op Aangepast formaat, typ een nieuwe waarde in megabytes in het vak Begingrootte (MB) of Maximale grootte (MB), klik op Instellen en klik op OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows gebruikt 3 soorten geheugen.

Echte geheugen - wordt voor alles en nog wat gebruikt.

Videokaart geheugen - Meestal nodig bij games en films

Virtiueel geheugen - Tijdelijk opslag voor als je met iets bezig ben.

Dus de ene geheugen helpt de andere geheugen niet.

Als je met veel ducomenten enz bezig bent dan is virtueel geheugen ideaal voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt en heeft dat veel invloed in prestaties van de computer, door het virtueel hoger in te stellen dan 4000 en 10 000 wat kan dat nog uithalen. Gaat de pc iets sneller pictogrammen of programma's openen daardoor. of zou die 4000 zeker voldoende als waarde moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.