Ga naar inhoud

webcam


maarte

Aanbevolen berichten

Ik heb zaterdag een acer aspire 7520 gekocht. Alles verliep vlot, totdat ik vandaag nog eens de webcam wou uitproberen. Plots vond hij hem niet meer... Hij gaf de melding dat er iets scheelde (wat weet ik niet meer, ookal zag ik het en 10-tal keer passeren...). Microsoft zou zelf melden wanneer er een oplossing beschikbaar is, stond erbij. Standaard Vista-procedure veronderstel ik. Ik ben naar de site van Acer gegaan en heb daar alle drivers voor m'n webcam gedownload en geïnstalleerd. Het enige verschil nu is dat ik deze melding krijg:"Camera not found". Het probleem blijft er dus...:(

Help? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik al gedaan, heb ik nu opnieuw geprobeerd. Dan krijg ik telkens de melding dat het systeemherstel niet voltooid raakte omdat er een fout optrad. En fout die ik elke keer opnieuw tegenkwam. Na 6-tal keer proberen zit ik dus nog nergens...:( Bijkomend probleem is dat al mijn herstelpunten nu van vandaag zijn. Ik ben niet zeker of hij vandaag gewerkt heeft. Gisteren deed hij dat wel nog..

editje: kan het iets met northon te maken hebben? Die heb ik vandaag geactieveerd enja het is eigenlijk 'sindsdien' dat hij niet meer werkt. Normaal komt deze toch eerst vragen om te blokkeren of toe te staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is dat je dan eens kijkt bij toegelaten programma's het kan bvb zijn dat de dll-componenten die door de webcam worden gebruikt geblokeert worden door onze 'geliefde' norton.

Als het niet bij de toegelaten programma's staat kun je deze nog altijd toevoegen, of als je de proef op de som wilt nemen kun je even Norton uitschakelen en eens proberen.

Als dit niet werkt moet je eens proberen om de drivers van die webcam opnieuw te installeren, staat vermoedelijk op de drivers-cd die je bij je laptop hebt gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, bij wat rondgooglen blijkt dat Acer wel vaker dit probleem heeft met falende webcamdrivers. Ben uiteindelijk via via te weten gekomen welke van de 4 drivers ik nu moet gebruiken.:D

Hij reageert weer, bedankt.;)

Niet via het standaardpictogram, maarja. Gewoon een nieuwtje gemaakt.:D

Als ik het het besturingsysteem van dat pictogram wil aanpassen, accepteert hij de driver die ik nu eigenlijk gebruik niet...

Beetje off-topic, maar niet de moeite voor een nieuw topic: Waar kan het probleem liggen dat hij geen systeemherstel kan voltooien... Alles naar de toestand van voor het mislukte herstel brengen lukt wel.

Hoe schakel je trouwens die geweldige norton vollédig uit, vroeger kon dat toch?

Tenslotte: Acer levert geen cd's mee®. (De vraag is dan maar wat te doen als ik Vista opnieuw zal moeten installeren bij weet ik veel wat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ook mogelijk is dat is om de windows cd (xp of vista) erin te doen en dan op te laten starten via de cd-rom station en als je dan krijg te zien of je van de cd-rom wilt opstarten druk dan op een toest. daarna krijg je onderin je scherm een stukje tekst te zien: druk op [toets] voor automatisch systeem herstel. hiermee MOET hij een systeemherstel doen want dit start hij niet op via de harde schijf maar van de cd-rom

laat het even weten of het is gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had onmiddelijk na m'n probleem persoonlijk een herstelpunt gemaakt, maarja toen was het al te laat...

Cd's van Vista of XP liggen hier niet.:-? Papa is eindelijk van plan er eentje te gaan kopen maarja, bekende situatie, zou deze binnen een half jaar gekocht zijn mag ik tevreden zijn. Mil hebben we wel, maar die is toch al flink passé en installeert toch niet.

Achter een recovery op de harde schijf heb ik nog niet gezocht, ga ik eens doen.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eerst eens naar een recovery op de harde schijf en misschien weet je wel iemand die een XP cd-rom heeft liggen dan kun je die vast wel even gebruiken. als ze dan vragen of dat je hun validatie code gaat gebruiken moet je gewoon nee zeggen want je gaat met iets bezig zijn wat vóór het gedeelte zit van de validatie. dus er zal helemaal niets met de validatie gebeuren.

laat het even weten of het is gelukt met de recovery of XP cd-rom

MVG,

Pc-helpforum team.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat zitten rondkijken en zoeken achter een recovery of een restore enzo. Nuja ik zou niet weten waar het zou moeten staan, met de gedachte dat hij erop zou moeten staan. Wel een geluk dat er nog niet veel opstaat, dus zowat ieder mapje nagekeken. Maar toch niets gevonden.

Ik ga eens op zoek gaan naar een cd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.