Ga naar inhoud

wie kan dit verhelpen aub :pc sluit plots af ,start weer op,slaat weer uit enz.......


Bee

Aanbevolen berichten

Hoi beste leden

Mijn pc sluit plots af ,start weer op (niet volledig),slaat weer uit enz......tot ik het beu wordt.

Ik heb hem al volgens jullie richtlijnen schoon gemaakt maar niks helpt.Ook al eens andere hd erin gehangen doet het een tijdje,geheugen gecheckt enz...Het enige dat ik nog niet gedaan heb is een andere voeding en de cpu er af dat durf ik niet lol.Wie heeft dat ook al eens gehad en heeft het dan gevonden is het enige dat ik eigenlijk he om me bezig te houden.

Alvast bedankt om dit te lezen.Kan ook me verplaatsen als het niet te ver van Ronse is eventueel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je normaal opstart, hoor je dan piepjes?

1 piepje is normaal. Als je meer piepjes krijgt, moet je ze noteren als een morse code (lang, kort, ...) en hier weeergeven.

Meerdere piepjes zijn een aanduiding zijn dat er iets mis is met de hardware en de aard van de piepjes kunnen al een aanwijzing zijn om welk onderdeel het gaat.

Bij dat plots afsluiten, krijg je dan een foutmelding of een blauw scherm met witte tekst?

Kan je nog opstarten in veilige modus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kweezie wabbit

Hij start normaal op met het nodige piepje en anders niks en dan kan ik soms lang op de pc blijven en dan andere dagen niet.

Ik krijg geen blauw scherm met witte letters erop.

Maar als hij zijn kuren krijg moet ik hem vlug uitzetten met de knop zelf ingedrukt houden dat hij hememaal uitgaat en dan kan ik hem weer aanzetten en opstarten in veilige modus dan blijft hij het doen.

Maarr ja das ook niet zo handig he.

Ik heb al van een paar mensen gehoord dat ze het zelfde probleem hebben maar ja brengen hem dan naar de zaak om te repareren en die weten dan nooit wat eraan is he,van die domme die nooit iets vragen hahahaha.

Dus dit is weer mijn uitleg en ik zal niet alleen zijn die nu in men haar krapt lol jij misschien ook he.

Misschien vindt je de oplossing maar alvast bedankt voor het lezen en de vragen die je me stelt.

Grts Bee

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. We zullen eens kijken met wat voor hardware we te maken hebben.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Kan je ook eens het merk, model en modelnummer van je pc of laptop opgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het merk, model en modelnummer van de pc staat normaal op een sticker aan de achterkant bij een pc en aan de onderkant bij een laptop.

Wanneer valt de pc juist uit?

Is het steeds bij hetzelfde programma (welk programma is het dan?) of is het willekeurig?

Is het een zekere tijd na het opstarten dat hij uitvalt? Hoe lang na het opstarten of is dit ook willekeurig?

Krijg je bepaalde "waarschuwingen" voor de uitval? bvb plots veel trager of niet meer reageren; meldingen van de openstaande toepassingen dat er iets mis gaat; of andere kuren?

Hoe hoog is de cpu belasting bij het uitvallen?

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.

Met paint snel een screenshot maken

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.