Ga naar inhoud

Zoemend geluid headset


Beroe7

Aanbevolen berichten

Ik heb de afgelopen jaren een 3-tal verschillende headsets gehad en bij elke headset heb ik last van een zoemend geluid wanneer ik de kabel van de hoofdtelefoon aansluit. Ik heb vandaag een nieuwe headset aangeschaft omdat mijn vorige stuk was en bij deze is het geluid echt niet te harden.

Enkele facts op een rijtje:

- het zoemend geluid matigd als ik de volumeregelaar van de headset zelf verminder (en stopt als deze volledig uitdraai), het geluid stopt niet als ik mijn windows volume mute. Wanneer ik iets afspeel is het nauwelooks hoorbaar uiteraard, maar voor gaming bijvoorbeeld is het zeer ongemakkelijk omdat het zoemend geluid er op stille momenten steeds doorkomt.

- wanneer ik mijn headset op mijn laptop aansluit hoor ik geen zoemend geluid.

- na wat research te verrichten heb ik gelezen dat dit zou komen doordat mijn pc niet rechtstreeks aangesloten in de muur, ik werk inderdaad via een verdeelstekker. Ik heb geprobeerd de stroomkabel van mijn pc rechtstreeks in een stekker te steken in de muur, zonder resultaat.

Dank bij voorbaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je aangeeft dat het probleem zich alleen voor doet bij je desktop, zou ik eens kijken of je de drivers van de geluidskaart kunt updaten. Deze drivers kun je vinden op de site van de fabrikant van het moederbord (onboard audio) of op de site van de fabrikant van de geluidskaart (externe audio).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.