Ga naar inhoud

.bin bestanden openen in ubuntu


Aanbevolen berichten

hey allemaal,

sinds kort heb ik ubuntu 9.04 geinstaleerd en ik wil java instaleren.

Alleen krijg ik dit niet aan de praat.

op de site van java heb ik "jre-6u17-linux-i586-rpm.bin" gedownload.

maar ik kan dit niet openen!

als ik het probeer te openen krijg ik de melding: "Kon ‘/home/cedric/Bureaublad/jre-6u17-linux-i586-rpm.bin’ niet weergeven. Het bestand is heeft een onbekende bestandstype."

Weet iemand raad?

Ik heb java nodig voor Wine te draaie dus...

ik heb ook OpenJDK Java geinstald maar dit helpt niks.

Alvast bedankt,

CeCe1996

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Sla het bin-bestand naar uw eigen map (Home Folder).

- Klik Toepassingen (Applications), Accessoires(Accessories), Terminal.

- Druk op ENTER na elke opdracht(command) hieronder.

- Om het BIN bestand uitvoerbaar te maken, typ je in de terminal de opdracht(command): chmod 755 NameOfBinFile.bin

- Om het bestand af te spelen en Java te instaleren, typ de opdracht:

sudo. / NameOfBinFile.bin

- Volg de aanwijzingen op het scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het bestand eerst uitvoerbaar maken. Dit doe je dmv het chmod command.

Open de terminal en typ:

chmod +x jre-6u17-linux-i586-rpm.bin

druk Enter

Om het bestand uit te voeren typ:

./jre-6u17-linux-i586-rpm.bin

Moest het nog nodig zijn om in te loggen als root, gebruik van volgend command:

sudo su

Daarna zal om je wachtwoord gevraagd worden. Geef je wachtwoord en druk enter. Je bent root. Het wachtwoord zal niet worden weergegeven wanneer je het ingeeft.

Vergeet "./" niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
hey allemaal,

sinds kort heb ik ubuntu 9.04 geinstaleerd en ik wil java instaleren.

Alleen krijg ik dit niet aan de praat.

op de site van java heb ik "jre-6u17-linux-i586-rpm.bin" gedownload.

maar ik kan dit niet openen!

als ik het probeer te openen krijg ik de melding: "Kon ‘/home/cedric/Bureaublad/jre-6u17-linux-i586-rpm.bin’ niet weergeven. Het bestand is heeft een onbekende bestandstype."

Weet iemand raad?

Ik heb java nodig voor Wine te draaie dus...

ik heb ook OpenJDK Java geinstald maar dit helpt niks.

Alvast bedankt,

CeCe1996

Normaal is het niet nodig om op deze manier java te installeren. Via Synaptic kan je verschillende versies van java installeren, zowel van sun als OpenJDK. Als je software wil installeren is dat altijd de beste manier, zo ben je zeker dat alles werkt onder ubuntu.

Aan de "rpm" in de naam van dat bestand te zien denk ik trouwens dat het niet bedoeld is voor Debian en Ubuntu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal is het niet nodig om op deze manier java te installeren. Via Synaptic kan je verschillende versies van java installeren, zowel van sun als OpenJDK. Als je software wil installeren is dat altijd de beste manier, zo ben je zeker dat alles werkt onder ubuntu.

Aan de "rpm" in de naam van dat bestand te zien denk ik trouwens dat het niet bedoeld is voor Debian en Ubuntu.

Op het moment dat het topic werd gestart, was de java versie die in synaptic staat niet in orde. Deze werd immers niet meer geupdate. Een installatie via synaptic had dus niet geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik heb rond die periode totaal geen problemen gehad met java. De versie in de repos is inderdaad niet altijd de meest recente maar voor 99% van de gevallen is dat ook totaal niet nodig. Ik zie niet goed in waarom iemand die wine apps wil draaien java manueel zou moeten installeren, tenzij er natuurlijk meer aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.