Ga naar inhoud

imac g4. heeft het nog zin?


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een vraag: ik heb op zolder nog een oude imac g4 staan.heeft het nog zin die te gaan gebruiken? ik heb al zitten lezen dat die mac os niet meer goed gaat met flash. Als ik er nou Windows XP op laat draaien, zou ik hem dan misschien gewoon weer kunnen gebruiken?

Groetjes, domini99

Link naar reactie
Delen op andere sites

The iMac G4 models are capable of running Windows through emulation using a program like Microsoft Virtual PC 6.1 or Virtual PC 7, but they cannot boot Windows or run Windows via virtualization like the Intel-based Macs.
(bron).

Flash werkt inderdaad niet op een Mac. En zoals je hierboven kan lezen is het niet mogelijk om hier Windows op te draaien, alleen virtueel, maar dat is niet echt fijn om te hebben. Als je geen MaxOSX wilt gebruiken raadt ik je aan deze op een tweedehands site te verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je kan er nog steeds linux op draaien ...

Yellow dog linux heb ik indertijd nog geïnstalleerd op een oude G3 en tijdelijk als webserver gebruikt (testomgeving voor eigen gemaakte sites). Ook was het gewoon aangenaam om linux erop te leren, mits een 'lichtere' distro er vlot op kan draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.