Ga naar inhoud

Windows 7 start niet meer op


Aanbevolen berichten

hey,

beste ik ben ten einde raad vandaag ehb ik zo wat alle topics afgelopen en tutorials uitgeprobeerd maar geen één blijkt te werken of geven niet het gewenste effect.

Het zit zo ik heb op mijn Windows 7 - laptop met Wubi Linux 10.04 alles werkte, zelfs het uitzetten van Linux en naar Windows 7 terugkeren (dualbooting) werkte.

Tot op vandaag, ik was bezig in Windows tot hij opeens heel raar deed niet meer reageerde en na 5 minuten heb ik hem uitgezet (lang op de aan/uit knop duwen) hij starte opnieuw op.

Echter de keuze die ik altijd krijg tussen wat ik wou opstarten was gewoon weg in plaats daarvan stond er dit :

error : ...

rescue> _

Met mijn liveUSB kon ik Ubuntu weer aanzetten, ik heb dan eindeloos zitten sukkelen en aan en uit gezet en weet ik veel wat. Dan stond er het boven staande niet meer maar :

GNU GRUB version 1.98-1ubuntu5

Minimal BASH-like line editing is supported. for the first word, TAB lists possible command completions. Anywhere else TAB lists possible device or file completions

grub> _

vegelijjkbaar met dit : http://members.iinet.net.au/~herman546/p15/fig2grub.gif

Verder dat dit geraak ik gewoon niet ! Uuuh :(

Kan er me iemand helpen, ik ben ten einde raad.

Ik heb mijn Windows 7 dringend weer nodig voor school binnekort

Toch al bedankt,

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet getest maar dit zou kunnen doen in herstelconsole van windows 7

Als het u lukt dan blijft Ubuntu ook overeind.

Allemaal goed en wel die tutorial bedankt overigens, maar daar ben ik niets mee, want ik kan niet in Windows dat is juist het probleem :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk een probleem met je grub. Normaal zou ubuntu zich mooi in de bootloader van windows moeten nestelen.

Kan je iets typen als deze melding verschijnt?

Zo ja, probeer dan eens het volgende: startx

Lukt dit?

Het kan zijn dat grub zoekt naar je harde schijf maar deze niet kan vinden.

Hier wordt het probleem beschreven en een oplossing gegeven.

Om de versie van je kernel te weten te komen typ je ls /boot

maar normaal zou dit versie 2.6.32 moeten zijn.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 1 maand later...

Een vraagje praat je nu over een gewone Sata hardeschijf of een SSD want met SSD heb ik zelf ook al veel van die problemen gehad.

Zelfs juist hetzelfde als wat jij aan de hand hebt dit is een probleem dat die moeilijkheden heeft met de hdd of SSD ik zou proberen via Hiren boot cd de mini xp te openen en zo je bootloader terug te zetten naar orgineel de ubutu bestanden te backuppen en ubuntu te verwijderen en daarna te herinstalleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.