Ga naar inhoud

1 externe harde schijf word op 1 pc niet herkend ! (Vroeger echter wel !?)


popol57

Aanbevolen berichten

Hello allemaal,

sinds enige tijd word mijn "oudste"(ongeveer 2 jaar oud) externe harde schijf(500 GB) niet meer herkend op mijn pc - echter wel op mijn laptop en andere mediaplayers. Mijn 2de externe schijf van 2 TB heeft dit ook eventjes gehad, doch dit is ondertussen opgelost. Ik heb echter zelfs de 2 schijven tegelijkertijd aangesloten om over te zetten van ene schijf naar andere, en dit is een hele tijd gelukt, doch momenteel lukt me dit niet meer. Zelfs bij "hardware veilig verwijderen", blijft deze onzichtbaar. Indien ik naar "apparaten en printers weergeven" ga, en ik sluit de betreffende harde schijf aan krijg ik de mededeling onder "onbekend" -"Initio default controller" !?:dong:

Is er een goede ziel die me kan verder helpen aub,

alvast vriendelijk dank,

popol57:adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Clarkie - wat bedoel je met "schijfbeheer"? Ik heb het proberen op te zoeken met de PC , via zoekopgave, doch daar vind ik het wel degelijk nergens terug - zoals al gezegd, indien ik "apparaten en printers weergeven" open, krijg ik ONDER de noemer "onbekend" een bepaalde afbeelding, als ik het zo mag zeggen, met de vermelding "Initio default controller" - and that's it !!! Ik gebruik, sinds enkele maanden, Windows 7, dat klopt - zou het hier iets mee te maken hebben ?

En, ProMind - het is wel degelijk een WD...

Beiden hartelijk dank voor de reactie al, en hopelijk kun je me toch iets verder helpen - sorry dat ik nog zo laat reageer, doch was enkele uren niet bereikbaar - mijn excuses hiervoor !!

Mvg,

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden, alle reacties en oplossingen op zelfde problemen onderaan eens gecheckt, en kom tot volgende conclussie ; bij apparaatbeheer krijg ik volgende melding als ik de harde schijf (WD) in een USB-poort steek (deze werken - getest met andere externe HD en/of USB-sticks) - "Initio Combo Device Class" én wanneer ik deze probeer te openen krijg ik wederom " Initio default controller" !?? Wat moet ik hier in godsnaam mee doen AUB !!!

WILT ER ZO VRIENDELIJK ZIJN MIJ IEMAND UIT DE NOOD TE HELPEN , WAARVOOR HARTELIJK DANK (doch graag in duidelijke en niet té-gecompliceerde taal - ik ben namelijk een leek, met een klein beetje zelf ontwikkelde kennis van PC)

Aan iedereen alvast hartelijk dank,

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.