Ga naar inhoud

aansluiten PC op TV


JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Ik heb een PC Medion en een TV Medion (beiden buiten garantieperiode)

Ik wil mijn PC aansluiten op mijn TV maar dit lukt niet.

Ik heb het volgende gedaan:

1. PC EN TV AFSLUITEN. Een VGA kabel aangesloten en TV menu op PC zetten en TV en PC dan opstarten.

Ik krijg op TV het microsoft gele balkje dat beweegt van links naar rechts. Als dit stopt krijg ik op TV "GEEN ENTREE PC" te zien en ik kan niet meer verder.

2. PC en TV verbinden met een HDMI kabel. Ik volg bovenstaande procedure maar hier krijg ik NOOIT iets op het TV scherm behalve "GEEN ENTREE PC"

Ik heb Medion gebeld en die stelden mij voor om i.p.v. de PC knop op de afstandbediening in te drukken naar het menu te gaan en EXTENSIE 5 te proberen.

Ik heb dit gedaan (ook alle andere extensies geprobeerd) maar zonder succes.

Hoe kan ik een verbinding tussen mijn PC en mijn TV instellen?

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb een Sony Bravia, als je PC en je TV nog een HDMI aansluiting vrij hebben is dit zeker het beste. Denk ik toch.

Als ik mijn PC op de TV aansluit met HDMI-kabel, moet ik op de TV de ingang selecteren die hij moet gebruiken. Ik heb daar op mijn afstandbediening een knop voor om alle ingangen te tonen en te selecteren.

In het menu van de TV staat dat zeker ook. Als je terug TV wil kijken moet je natuurlijk terug naar die opties en je decoder ingang terug selecteren.

Zo werkt het bij mij, en goed.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn HDMI kabel aangesloten en nu ik heb mijn beeldscherminstellingen nu op 2 gezet en ik heb mijn startfoto nu op TV ook echter zonder de icoontjes.

Verder kan ik niets bekijken of bedienen dat mijn TV beeld verandert.

Hoe moet ik verder?

Dank

- - - Updated - - -

Sorry, het is mijn VGA kabel die aangesloten is en niet de HDMI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, de HDMI-standaard is de methode om het zuivere onbewerkte digitale signaal over te brengen. Elk beeldapparaat met HDMI herkend dat en is als ware exacte copie van je monitor.

Alle andere speelt de methode en formaten een grote rol. Alleen de nieuwste tv-generaties zullen de meeste formaten ondersteunen.

Wat oudere tv hebben nog veel beperkingen hierin, zie boekje van je tv.

Als je win8.1 hebt kan je in configuratie switchen tussen monitor en ander beeldapparaat(tv hier) , zo kan je ook beide het beeld laten weergeven of 1 van de 2

aangepast door Guy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.