Ga naar inhoud

Beeld van PC op TV krijgen via HDMI


Vlem

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb recent een Dell Studio pc aangekocht met een HDMI uitgang. Nu heb ik een HDMI kabel gekocht en aangesloten op mijn tv maar ik krijg niet direct beeld. Ik vind ook niet direct iets ivm de instellingen van de grafische kaart. Ik heb al geprobeerd om 2de scherm te laten herkennen via de instellingen van de grafische kaart maar daar krijg ik niks.

Kan iemand me helpen om dit op te lossen.

ATI Radeon HD3450

Groeten,

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet zorgen dat de televisie op het juiste input/source kanaal staat (HDMI 1 / 2 / 3).

Dan moet je alleen nog zorgen dat je laptop het beeld uitstuurt op de HDMI poort, d'r zijn als het goed is 3 standen:

1) Beeld op de laptop

2) Beeld via de HDMI (dit geval op de TV dus)

3) Beeld op beide schermen tegelijk

En op je laptop is er heel waarschijnlijk een shortkey voor, Het ziet er ongeveer zo uit: " |O| "

Dan heb ik nog een vraag voor jouw, hoe bevalt de Studio laptop van Dell? Is het een 15"? Want ik sta ook op het punt een laptop aan te schaffen

/Humes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alvast voor je reactie Humes maar het probleem ligt hem net bij het activeren van de HDMI poort. Ik heb eens gekeken en die HDMI poort steekt mee op het moederbord. De grafische kaart over welke de pc beschikt heeft enkel een VGA en DVI uitgang. De HDMI poort staat hier dus los van.

Ik vind dus wel de instellingen van de grafische kaart met betrekking tot de VGA en de DVI uitgang maar niet de instellingen voor de HDMI. Vind nergens een instelling voor HDMI.

Het betreft trouwens een desktop pc, geen laptop.

Vlem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die HDMI aansluiting op je moederbord zit, en je monitor zit op je grafische kaart, zal je ze niet tegelijk kunnen gebruiken.

Door dat je de grafische kaart gebruikt, wordt de grafische interface op je moederbord uitgeschakeld.

Als je die HDMI aansluiting wil gebruiken, moet je de monitor ook aansluiten op de VGA van het moederbord en de aparte grafische kaart uitschakelen (via apparaatbeheer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou het wel eens kunnen zijn. Bij het installeren van de pc had ik mijn scherm eerst aan de vga poort van het moederbord aangesloten maar toen gaf men scherm niets, door deze aan te sluiten op de vga van de grafische kaart lukte het wel.

Het volgende dat ik mij dan afvraag is, wat als ik mijn grafische kaart uitschakel en dus hier geen beeld meer op krijg en het lukt ook niet met de vga het moederbord aan te sluiten?

Dan kan ik niets meer zien :) of werkt zowiezo een van de 2 vga uitgangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit goed zeg (er moet wel even iemand dit verifiëren) :

In het ergste geval zou je je grafische kaart eruit kunnen halen en de VGA van je moederbord gebruiken om alles weer terug te halen...

Maar zo ver ik het weet is het mogelijk om in je BIOS in te stellen dat je de grafische poort op je moederbord wil gebruiken. Dan zou de HDMI ook actief worden... betekend alleen wel dat je veel moet gaan wisselen.

D'r moet toch wel een makkelijkere manier voor zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.