Ga naar inhoud

beelden van pc op tv


romaccoe

Aanbevolen berichten

Dat is mij gelukt !! Maar nu wil ik zelf bepalen welke mappen op tv kunnen. Gebruik windows 7 en/of 8. Op tv verschijnt automatisch de mappen die op de C schijf staan, in mijn geval muziek,afbeeldingen ,afspeellijsten en video's. Wil echter naar beelden etc. op een externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je beelden van pc naar tv stuurd via hdmi of vga of wat dan ook, en je wilt beelden vanaf je exteren harde schijf spelen, dan oftewel sluit je je externe harde schijf aan op de pc en selecteer die daar via de pc want jouw tv is gewoon nu een computerscherm oftewel sluit je je externe harde schijf aan op de usb aansluiting van je tv indien mogelijk

maar waarschijnlijk begrijp ik je verkeerd van vind de vraag toch wat vaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, Wiodows staat bij op de lokale C schijf.Daar vind ik ook de map gebruikers onderverdeeld in mijn persoon ikke en de gebruikers. In mijn Ikke map staan o.a. de mappen mijn afbeeldingen,muziek en video's bijvoorbeeld.Ik sla dat soort echter op in een aparte fictieve schijf(de D Schijf genoemd basket) Wil ik nu de opgeslagen beelden op tv hebben moet ik de files eerst overzetten van de D schijf naar de map video's op de C schijf. Nogal omslachtig,daarom wil dat graag zelf de schijf benoemen die gebruikt wordt,bij bij dus de D schijf en de map basket. Ik heb de computer met de tv via vga met elkaar verbonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is precies wa lastig als je het 1st moet overzetten om te kunnen afspelen,

Maar waarom zou je een fictieve schijf aanmaken, wordt dan het bestand gecomprimeerd ofzo en spaar je zo ruimte uit?

Ik gebruik ook een fictief station maar dat is anders dus begrijp het niet goed.

Met welk programma werk je als je iets afspeelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de harde schijf opgedeeld in 4 partities met part.magic,op de C schijf in principe alleen windows.. Deels uit voorzichtigheidsoverwegingen en deels praktisch .Je download wel eens wat he. Zo blijft mijn windows schijf verschoond van onverwachte problemen. En ik bewerk basketbal wedstrijden ter lering discussie en vermaak voor spelers en trainers. Voor het bewerken gebruik Een oudere versie van media creator.Meestal Media player.Zet alles om in divx...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol, was al aan het denken 'basket' nu snap ik het, partities opgedeeld, wat trouwens heel goed is.

Maar dit nog Wil echter naar beelden etc. op een externe harde schijf, je bedoelt dus eigenlijk

Ik wil beelden afspelen op een tv maar van een andere data partitie,maar dat lukt niet, zoiets dan?

Sorry dat ik je verkeerd begreep.

Maar als ik je de partities hebt gemaakt heb je dus een Primaire, secundairy en 2 logical partities of iets anders?

Denk trouwens niet door een partitie anders te benoemen dat het lukt hoewel, dat ligt eraan.

Wat doe de mediaplayer als je dus van uw d schijf een video wilt afspelen, soms heb je bijvoorbeeld

problemen met de codex, of hij zegt kan bestand niet afspelen door....

Welke melding krijg je of doet hij simpelweg dan niks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op tv verschijnt automatisch de mappen die op de C schijf staan, in mijn geval muziek,afbeeldingen ,afspeellijsten en video's. Wil echter naar beelden etc. op een externe harde schijf.
Krijg geen enkele melding als ik de tv aanzet verschijnen automatisch als gezegd de mappen op de C schijf.Ik versleep nu de dingen die ik wil zien maar naar de C schijf.

Die muziek, afbeeldingen, video's dat is je bibliotheek en eigenlijk geen map.

Je kan via Windows media player je bestanden op de externe schijf opnemen in de bibliotheek video's.

Dan verschijnen die bestanden indien het bestandsformaat ondersteund wordt door je TV wel in beeld.

Bestanden overzetten naar je C-- schijf is helemaal niet nodig.

Klik in WMP op video's met de rechtermuisknop.

Dan op videobibliotheek beheren.

post-23245-1417705332,5813_thumb.png

In het volgende venster klik je op toevoegen, selecteer daar de videobestanden die je wil toevoegen.

post-23245-1417705332,6122_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.