Ga naar inhoud

bluetooth A2DP


tbennekik

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik bezit een acer 8920G, deze is uitgerust met bluetooth. Ik bezit eveneens hooraparaten uitgerust met bluetooth (ik kan dus mijn gsm oproepen rechtstreeks ontvangen via mijn hooraparaten). Normaliter moet ik ook de muziek van mijn pc kunnen streamen rechtstreeks naar mijn hooraparaten.

Als ik mijn pc naar nieuwe bluetooth aparaten laat zoeken herkent hij wel men hooraparaten. Ik kan deze zelfs selecteren maar krijg geen noot muziek binnen.

Na wat gegoogled te hebben blijkt nu dat bluetooth in Vista geen A2DP profiel ondersteunt. Wie weet wat ik daar aan kan doen zou me enorm helpen.

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar het rare van de zaak is als ik bij bluetooth apparaten kijk mijn icom (van mijn hooraparaten) er wel staat. Er staat eveneens geverifieerd ja: gekoppeld: ja verbinding in gebruik: ja. Doch dit springt na enkele seconden op neen. Ik ben dan eveneens de verbinding tussen mijn telefoon en icom kwijt.

Als ik de icom koppel blijft de pc ook steeds vragen om het stuurprogramma te installeren. Doch er is geen CD of zoiets bijgeleverd. Heb hier dus geen flauw idee wat ik nog kan doen.

Als ik de bluetooth hoofdtelefoon aanduid als standaard afspeelaparaat komt er geen fluit geluid uit

Iemand enige suggestie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

icom is dat een toestel of een software?

Welke telefoon hebt je?

Gaat het hier om Icom van Phonak?

Zo ja dan heb ik de handleiding ervan maar dat vraagt wel tijd om te lezen.

Het is wel zo dat uw apparaten A2DP profiel moeten ondersteunen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

icom is het bluetooth toestelletje dat bij mijn hooraparaten is geleverd, het is een bluetooth zender en ontvanger. Hij stuurt de audio naar mijn hooraparaten en pikt deze op van mijn gsm of pc of ipod

Heb het vandaag geprobeerd met een imac en een ipod touch en tevens een pc met ubuntu: op alle drie werkt het uitstekend.

---------- Post toegevoegd om 13:08 ---------- Vorige post was om 13:07 ----------

Hallo ik heb de handleiding gelezen en weet dus ook dat het A2DP profiel dient ondersteunt te worden. Dit zou echter bij Vista geen probleem meer mogen zijn.

---------- Post toegevoegd om 13:09 ---------- Vorige post was om 13:08 ----------

De acer bluetooth driver heb ik reeds herinstalleerd: resultaat noppes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

Ik heb inderdaad iets te vroeg gejuicht. Het probleem is wel in die zin opelost dat ik soms geluid heb via mijn bluetooth hooraparaten en soms ook niet. Als het werkt zie ik bij mijn afspeelaparaten onmiddellijk een "extra Hoge resolutie headset verschijnen", Soms verschijnt het hoegenaamd niets en lijkt het alsof de muziek wordt afgespeeld maar heb ik geen geluid in via bluetooth, noch via mijn gewone speakers. Er zit dan niets anders op dan gewoon opnieuw op te staren.

Weet iemand hier een antwoord op?

groeten

tbennekik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het A2DP probleem is opgelost in Windows Vista SP2. Ik beschik over de laatste nieuwe drivers: voor bluetooth heeft DriverMax me de volende aangeboden: Broadcom 2045 Bluetooth 2.0+EDR USB Device. Heb deze ook geïnstalleerd en de functie werkt dus, doch alleen laat hij het afweten, ondervind ik onmiddellijk bij het opstarten.

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.