Ga naar inhoud

Dell XPS17 integrated webcam


CarlD

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik werk sinds 2011 op een DELL XPS17 L702X laptop waar ik zeer tevreden over ben.

Dit weekend moet er iets fout geinstalleerd geweest zijn of een update, ik weet niet waar gezocht maar het resultaat is dat bij het opstarten van windows 7 mijn driver voor mijn integrated webcam niet meer werkte en er automatisch een windows driver geïnstalleerd werd. Het resultaat is dat mijn int.webcam niet meer werkt en de melding geeft dat deze in gebruik is door een ander programma en dat ik dit eerst moet afsluiten om video streaming mogelijk te maken. Ik kan niet terug naar een herstelpunt omdat ik die niet heb.

Ik heb inmiddels skype (want daarvoor wordt de int. cam. hoofdzakelijk gebruikt), mozilla firefox en alle andere programma's die mogelijks iets met video te maken hebben van mij laptop verwijderd, zonder resultaat. Meerdere reboots ook CTRL ALT DEL (taakbeheer) en op zoek naar actieve processen om deze te beëindigen haalt niets uit.

ccleaner heeft de computer al "gedweild met zeep" alsook het register opgeschoond zonder resultaat.

Via mijn service TAG (uit garantie) van DELL kan ik inloggen op de website van DELL en de nodige drivers vinden voor deze laptop.

Inmiddels heb ik de videokaart reeds geüpdatet, de dell webcam software volledig verwijderd en in compatibiliteitsmodus herinstalleerd, de drivers voor de webcam meerdere keren herinstalleerd na eerst een volledige deïnstallatie van de de webcam met bijhorende driver. ... Niets helpt en dezelfde fout blijft opduiken.

Via Kaspersky heb ik een virusscan gedaan naar malware, virussen, hackers enz... maar ook hier geen oplossing.

Concreet blijkt dus de webcam niet "released" te zijn en blijft deze ergens als "bezet" hangen in windows 7. Het lichtje van de webcam brandt niet.

Weet er iemand een commando van de prompt om de webcam te stoppen of heeft er iemand een ander idee ?

Ik overweeg om een clean install van het OS te doen maar als het niet nodig is, liever niet want wie weet wat er dan allemaal niet meer zal werken. :dong:

Bedankt alvast voor enige reactie.

Carl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog extra feedback:

Zopas webcam central gedeïnstalleerd en rebooted. Nadien gewoon skype opgestart en naar video instellingen geweest maar daar blijkt het probleem nog steeds voor te doen. Skype werd inmiddels ook al 3 maal herinstalleerd. Dus denk ik te mogen concluderen dat het geen probleem is van Dell Webcam central noch van Skype maar eerder een conflict in win7.

De driver die passend is bij mijn laptop (via Service Tag, downloadcentrum van Dell) blijkt bij installatie via apparaatbeheer van het OS niet compatible te zijn. Windows vervangt deze dan door een microsoft driver maar bij eigenschappen toont deze dan een USB webcam driver daar waar dit een integrated webcam is. Als ik deze microsoft USB driver laat bijwerken en kies voor de driver van DELL integrated webcam dan installeert hij deze met een waarschuwing van incompatibiliteit maar als alles geinstalleerd is staat te lezen dat de driver correct werkt. Er staan ook geen uitroepingstekens bij apparaatbeheer dus zou het mijn inziens toch moeten ok zijn.

En dan komen we terug op de initiële vraag: "waar kan ik die webcam releasen " ??

Gegroet,

Carl

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.