Ga naar inhoud

dvd branden met windows movie maker


blueflyer

Aanbevolen berichten

Sorry, ben nieuw hier en leek en mogelijk heb ik mijn 'probleemke' op verkeerd forum gelanceerd .Excuses . Begin opnieuw....heb laatst camcorder Sony DCR-HC96 miniDV aangekocht , samen met bulletcamera om opnames te maken al rijdend vanop de moto . So far so good , beelden worden netjes geregistreerd . Wil nu via windows movie maker film bewerken...film binnenhalen via i.link oke...tekst bijvoegen oke...muziekje erbij oke....dan in een fase voor het branden scherm waar ik de keuze PAL maak....vervolgens dvd+rw in de schuif en windows begint film aan te maken en te branden . Echter na uitgeworpen wil ik dvd afspelen op dvd player/tv....dan kan deze de disc niet lezen....het brandproces verloopt normaal , kan de gebrande dvd+r (ben eerst met deze opnamemedium begonnen) wel afspelen via windows mediaplayer...

Alvast bedankt voor info

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo , bedankt voor Uw reactie...heb er ff de manuel bijgenomen .

Type JVC TH-U1

Opnameformaat cd-r/-RW dvd-r dvd-rw

--------------------------------------------------------------

DVD-Video - x x

DVD VR - x x

VCD/SVCD x - -

*het is mogelijk om afgewerkte +R/+RW (alleen DVD Video Formaat) af te spelen . Wordt aan gegeven op display player .

Opmerkingen: (DVD-R en DVD-RW)dit systeem is niet geschikt voor multi-border discs......

En nog vgl : geschikt voor weergave van een CD-R of CD-RW opgenomen met het iso 9660 formaat.

Hoop dat dit voor U iets kan betekenen.

Lees op forums ' converteren naar dvd'....? Heb begrepen dat dit een aparte software is , en daar is mijn vraag dan , zit dit niet ergens verborgen bij Windows Movie Maker ?

Bedankt al

Willy (leek)

PS: film van camcorder naar pc via i.link lukt allemaal,film op tijdlijn oke,tekst bijplaatsen oke,foto bijplaatsen oke.....vanaf dan lukt het niet meer .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Movie Maker heb ik niet zo veel ervaring - ik gebruik voor films op te slaan op de computer, te bewerken en op DVD of CD te zetten het programma Pinnacle Studio.

Dit is niet standaard bij Windows geleverd.

Dit dient apart aangekocht.

Anders moet je mij eens mailen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangehaald probleem was dvd-r branden na montage in Windows Movie Maker . Telkens na het branden van dvd kon eigen dvd player/tv disc niet lezen(ook niet dvd+r,dvd+rw,) ...na enkele dagen en via feedback van Jeroom ea , bleek 'het converteren naar dvd' niet te kloppen .Opkomende vraag was dan, zit dit niet bij Windows in programma ? Nee dus, een apart converteerprogramma diende dus eventueel aangeschaft te worden .Bon , ben dan is langs geweest bij de 'computerboer' en hadt al reeds positieve signalen gekregen omtrent Studio 9...thuisgekomen met Studio 11 Ultimate en gelijk beginnen opstarten,heel vlot,film gecapteerd...en we waren bezig....op film aanmaken gedrukt....en toen de schijf uitgeworpen werd...den JVC dvd player open en.....tiens ik kon mijne film bekijken...ik als leek vond da heel straf (ha) Nu kort , mijn overtuiging nu is dat de 99 of full pakket 129 euro dit wel waard is....Studio maakt zelf de instellingen(is bij Windows toch jammer)en het programma zelf geeft mogelijkheden van beginner tot heel advanced gebruik...maw, je kan hier 'zelf meegroeien' in het gebruik ervan.

:)Vraag aan JEROOM , hier thuis hebben we een pc en een laptop. Bij de computerboer zag ik een Pc HP met 22duimsscherm,4 in 1 processor,dubbele schuif cd/dvd brander, 3 GB ram, en een 500 GB fysiekgeheugen .Een dergelijke configuratie zou aanmaken van film sterk versnellen vgl gesprekspartner in de winkel . Zou dan intern de laptop doorschuiven naar mijn madam...is die ook weer content (??):) Jeroom , graag Uw mening aub .

Vriendelijke groeten

Willy

PS: de dvd+r en dvd+rw ga ik zeker opgebruiken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er mij een goeie pc uit. Wel even vermelden dat je 500 Gbyte Harde schijf bedoelde i p v geheugen (klein foutje kan gebeuren)

Ik zou een 2de HD insteken ofwel die van 500 Gbyte delen : 1 voor software en 1 voor films.

Verder moet je tevens beschikken over een input voor de films die je wil

aanmaken. Dit kan Firewire zijn, of analoog (composite of S)video) of

beiden. Firewire is op de meeste aktuele moederborden standaard aanwezig.

Voor analoog zul je waarschijnlijk een afzonderlijke kaart of conversiebox

moeten aanschaffen.

En tenslotte, geef de voorkeur aan XP boven Vista. Je zult heel wat

compatibiliteitsproblemen met montagesoftware vermijden...

Ik weet XP is moeilijker te krijgen nu maar misschien vragen aan de computerboer of je nog XP kan aanschaffen

Veel succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.