Ga naar inhoud

DVD op PC branden en op TV dvd recorder afpelen.


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar filmpjes van mijn camera op PC gedownload, maar ik wens deze nu op DVD+R schijf te zetten en op de TV dvd recorder/player te belijken.

Hoe doe ik dit het best?

Ik heb geprobeerd met Window Media Player via 'burn' maar die schijf wil de dvd player niet afspelen. (De schijf kan wel worden gelezen via een andere computer.)

PS. Vreemd vond ik wel dat via 'burn' van Windows Media Player mij nooit gevraagd werd om de schijf te formatten, noch te finaliseren zoals mij gevraagd wordt als ik van TV naar DVD recorder wens op te nemen. Misschien moet dit dus niet als men via pc op dvd zet...?)

Graag rekening houden met het feit dat ik niet al te technisch onderlegd ben...

Dank voor enige hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eerst bericht 2,aanvullend:

Voor zover ik weet kan Windows media player enkel audio of gegevens schijfjes branden.

Herkend je DVD- speler geen gegevensschijf kan je Windows movie maker gebruiken.

Handleiding vindt je hier.

Als je via Windows Movie Maker een filmje op DVD brandt, kan je deze dan ook lezen via een TV DVD recorder/player? Lukt dat bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de info.

Ik had ondertussen wat zitten rondvragen en werd dan gratis FREEMAKE VIDEO CONVERTER aangeraden. Ik heb het gedownload en het werkt prima.

Ik weet echter niet of er kwaliteitsverlies of zo optreedt. Nergens heb ik vat op resolutie of zo. Misschien kan dat met andere programma's wél?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.