Ga naar inhoud

DVD Shrink


geeraep

Aanbevolen berichten

Hallo, heb al heel veel films gekopieerd voor thuisgebruik.

De laatste 3 lukt me niet meer. Nochthans zelfde pc met zelfde instellingen.

Heb zowel Sony als andere merken van dvd's geprobeerd.

Kan dvd spelen op pc maar niet op dvd speler ?

Heb voor zekerheid instellingen gecontroleerd met handleiding, je weet maar nooit, maar alles ziet er nog hetzelfde uit.

Heeelllllpppppp:stupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

rechtstreeks van tweede schuif waar originele dvd in ligt.

gaat eerst via c tijdelijk naar bovenste schuif waar lege dvd in ligt.

dvd shrink maakt twee folders aan : audio en video files, waaronder de .fob files.

u bedoelt waarschijnlijk .vob niet?

Verschijnt er een melding wanneer u deze wilt kopieren? of wat lukt er exact niet?

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, een woordje vooraf; ik ben tegen elke vorm van DVD piraterij behalve om een back-up te maken van mijn duur betaalde DVD. Zoals ik al zei betaalde ik deze duur en als ik hem als frisbee wil gebruiken doe ik dat (weinig waarschijnlijk). Dus maak ik er een back-up van (Ook wel plezant om het te kunnen).

Vroeger had je twee progjes hiervoor nodig: DVD decrypter voor het omzeilen van de copieerbeveiliging en DVD Shrink voor het omzetten naar een DVD5. Maar DVD Decrypter wordt niet meer verder ontwikkeld en is ook niet meer geüpdated voor de nieuwste copieerbeveiligingen.

Zoals altijd was er een gat in de markt en bracht iemand een nieuw progje uit, ripit4me. Het is een DVD ripper die werkt met DVD Decrypter en DVD Shrink. Je moet dus wel DVD Decrypter en DVD Shrink geïnstalleerd hebben. Je installeert ripit4me (freeware en dus gratis te downloaden) en start het.

Je plaatst de te rippen DVD in de DVD drive en je klikt op de knop 'one click'. DVD Decrypter neemt het dadelijk over en decrypteerd de DVD tot op het punt dat het je meldt dat het niet meer verder kan. Dan klik je vier maal ok en hier neemt ripit4me het over en gaat verder met het rippen van de DVD. Als dit gedaan is is gaat het over naar DVD Shrink die de bekomen vob files herleidt tot een DVD5 formaat.

Die kan je dan branden op een DVDtje met één van de gebruikelijke brandprogramma's. Je kan dan ook bijvoorbeeld enkel de hoofdfilm behouden en de rest van de files deleten.

Dit is de manier die ik gebruik om een back-up te maken van een gekochte DVD. Misschien zijn er nog andere maar die ken ik niet.

Tot nu toe heeft nog geen enkele DVD weerstand kunnen bieden.

Groetjes.:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, dt foutje gemaakt, decrypteert moet het zijn en niet met d.

En dan nog belangrijker: van de vob files die DVD Shrink maakte mag je enkel de hoofdfilm behouden en op een DVD branden want anders speelt de DVD enkel op je PC en niet in een DVD speler.

Ik weet ook niet waarom dit is maar ik heb het ook wel ondervonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

films waren gedecrypt, maar was niet nodig eigenlijk.

het kopieren via shrink gebeurt probleemloos en hij geeft aan tijdens de analyze de preview van de film. na het branden geeft hij ook aan dat het branden is gebeurd en vraagt de tijdelijke files op c drive te deleten.

wanneer ik echter film wil afspelen staat er niks op ?

een van de films kan ik wel op pc spelen, maar niet op dvd.

ik heb ook handleiding van shrink nogmaals erbij genomen, alles loopt perfect zoals vroeger en toch zijn er al 5 pogingen mislukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVD Shrink converteert de film in nieuwe vob files op een door jou gekozen lokatie op de harde schijf. Hierna moet je alle files, behalve de hoofdfilm (de grootste file) deleten. Deze vob file brand je op een DVD.

Zelf heb ik ook moeten experimenteren en om te voorkomen dat je nutteloos DVD-R's brand die niet werken op een DVD speler, brand ik ze zelf eerst op een DVD-RW. Die kan je bijna eindeloos gebruiken. Als die in de DVD speler speelt dan copieer ik deze naar een DVD-R.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.