Ga naar inhoud

DVD-speler speelt gebrand schijfje niet goed af


jrf

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben hier nieuw en meld maar gelijk dat ik nog niet heel ervaren ben (denk ik zelf).

Ik heb een vraag, waarschijnlijk gesteld met een omslachtig verhaal.

Ik heb een filmpje gemaakt met een Panasonic NV-DS65 camcorder. Met deze camera kan ik helaas niet direct beelden overbrengen naar de computer dus heb ik eerst het filmpje via mijn DVD-recorder (Sony RDR-HX750) overgezet op een DVD-schijfje (Sony, DVD+RW). Daarna op de computer gezet en bewerkt in Pinnacle Studio 14. Vervolgens direct gebrand op een DVD+RW schijfje.

Bij mij thuis op de PC of de dvd-recorder werkt het schijfje prima. Ook bij een paar anderen die een kopieetje kregen gaat het goed. Echter bij mijn schoonzusje niet. Ze heeft een Tom-Tec dvd-speler die volgens het instructieboekje wel gewoon DVD+RW schijfje moet kunnen lezen. Hij werkt echter niet goed. Hij start wel op maar er komen steeds blokjes in haar scherm, of de beelden staan op de kop of het staat even stil.

Ik heb hetzelfde bewerkte stuk nog een keer gebrand maar nu via Nero. Ook nu weer zonder resultaat. Ook de eerste DVD (de onbewerkte versie) vertoont bij haar dezelfde kuren.

Ik raak gefrustreerd hierdoor omdat een zelfgebrande DVD die we eerder beiden kregen met filmpjes over onze kids werkt wel bij haar (met dezelfde type schijf).

Wat kan ik nu nog doen voor haar om toch een goede DVD voor haar te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.