Ga naar inhoud

een gedeeld schoolbord online, combinatie chat en skype bestaat dat??


janus1609

Aanbevolen berichten

Ik zoek software dat als het ware een gedeeld schoolbord is : ik schrijf iets op, de ander ziet dat,(niet via webcam) en kan direct veranderingen op dat bord aanbrengen

OF minder ambitieus: ik schrijf iets op(een virtueel bord " en de ander ziet wat ik schrijf en als er iets niets klopt dan zegt hij mij online (skype systeem)

OF nog minder ambitieus: ik chat (dwz ik schrijf ) en tegelijkertijd geef ik (via skype-achtig-) commentaar, of de ander geeft mij commentaar op wat ik chat

duidelijk zo? De vraag is kan het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google Docs via je browser?

Jij start een document (word, excel, powerpoint, etc) en andere mensen kunnen daarin bewerken. Als je aangeeft dat ze niet mogen bewerken dan kunnen ze je van commentaar voorzien.

In google docs zit een chat functionaliteit dus kun je in hetzelfde venster chatten met diegene die jouw document nog meer open hebben staan.

Ik gebruik het heel erg vaak om documenten te maken waarbij groepswerk nodig is, iedereen kan gewoon in het document typen (collaboration) en bewerken. Zonder dat je steeds uitgewerkte stukken moet kopiëren en plakken, kun je hierin gewoon lekker samen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met welke systeem bedoeld u dan? Google Docs of Evernote voor scholen?

In google docs kun je gewoon real time werken. Stel dat persoon A thuis zit en persoon B zit op werk, dan kunnen beide personen elkaars wijzigingen DIRECT zien gebeuren.

Je moet dan wel opletten dat je google docs in de internet browser gebruikt, als je de client voor Windows download en installeert openen de bestanden met Word of andere tekstverwerker en werkt de bovengenoemde functie niet meer.

Met Evernote voor scholen weet ik niet, daar heb ik nog niet eerder mee gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.