Ga naar inhoud

Foto's nummeren


zeerover

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een reportage gemaakt van een 250 tal fotos. Heb die allemaal in volgorde geplaatst met een voorlopige nummering.

Nu wil ik die met benaming een volgnummer geven. zoals bv kermis 1 enz.

Wanneer ik alle foto's selecteer met ctrl+a en dan naamwijzigen doet en de naam kermis invul dan krijgen ze allemaal een volgnummer met kermis.

Maaar de volgorde van mijn foto's zijn niet meer de zelfde. En dat was nu ook niet de bedoeling. Wat is de oorzaak en hoe kan ik dat verhelpen.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kape

Zoals je schrijft moet ik de foto's allemaal selecteren en de naam wijzigen.

Dat heb ik ook gedaan zoals ik in mijn mail vermeld.

Maar wanneer ik dat doe staan er een vijf tal niet meer in de goede orde maar hebben wel het goede cijfer naar het aantal toe.

bv De laatste foto heeft normaal 250 nu krijgt hij film (01) de foto 16 krijgt het nummer film (28).

Mogelijks heeft u mijn eerste mail niet goed begrepen of heb ik het niet goed uitgelegd. Hopelijk is het nu duidelijker.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd ... heb je probleem nog eens gesimuleerd hier en alle foto's blijven in dezelfde volgorde staan, waardoor ook de nummers opeenvolgend zijn. Indien je 250 foto's hebt, moet je bij de naamswijziging wel beginnen met een nummer van 3 posities : bvb. kermis 001 en niet met kermis 1 ... anders gebeuren er inderdaad verschuivingen, omdat de 1 dan automatisch geplaatst wordt vóór foto 10 en 101 bvb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.