Ga naar inhoud

foto's op cd branden


nineke

Aanbevolen berichten

Sorry dit staat hier misschien al ergens uitgelegd, maar ik heb van de trouw van ons dochter, wel een 300 tal foto's op mijn pc staan, die ik nu op cd zou willen branden, maar dit lukt mij niet.

Kan mij iemand heel eenvoudig uitleggen, hoe ik dit moet doen ?

Alvast bedankt,

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met welke OS werk je?? Windows xp of Vista of iets anders??

In XP en Vista hoef je geen speciaal programma voor hebben. Je selecteert alle foto's en klikt rechts op de eerste foto. Kies dan kopiëren naar > en kies dan je cd/dvd brander.

Onderaan komt er een ballonnetje met de melding dat er bestanden in wachtrij staan voor branden. Als je hier op dubbelklikt komt je cd/dvd-brander open met de foto's. Links zal je dan iets vinden als deze bestanden op cd branden. Er komt dan een wizard waar je altijd maar volgende moet klikken en dan gaat hij beginnen branden.

Na het branden zal de cd worden uitgeworpen. Nu kan je dus die cd of DVD in je PC of dvd-speler laten spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit al gedaan, maar krijg steeds de vermelding dat er al een map bestaat met dezelfde naam.

Ik ben nu alles aan het kopiëren in een "comprimeerde map" door ergens foutief op te drukken, vraag mij nu af wat dit is want ik heb nog heel veel te leren, en of ik dit programma nu verder moet laten kopiëren of niet.

Dit duurt enorm lang.

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste nineke,

geen paniek, u hebt waarschijnlijk op iets verkeerd gedrukt, want een gecomprimeerde map hebben we niet nodig natuurlijk.

Dus misschien beginnen we even opnieuw. Ga even naar Deze Computer en kies je cd/dvd station. Het kan dus zijn dat de bestanden nog van daarnet nog in wachtrij staan en die zullen precies wat doorzichtig staan, die mag je verwijderen zodat en niks aanwezig is op je cd/dvd station.

Nu begin je gewoon even opnieuw, en herhaalt even de stap Je selecteert alle foto's en klikt rechts op de eerste foto. Kies dan kopiëren naar > en kies dan je cd/dvd brander.

Afhankelijk van het aantal foto's kan dit enige tijd duren natuurlijk. Gewoon de uitleg volgen zoals dj_ke deze aangaf en het zal best lukken ;-)

succes

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat allemaal goed, maar door het feit dat er zoveel foto's zijn kan dit niet op één cd, en krijg ik de melding, dat er onvoldoende ruimte is, dat weet ik, maar waarom stopt het niet als de cd vol is, en kan ik dan de volgende foto's op een andere cd plaatsen.

Wil je mij dit nog eens uitleggen ?

Klinkt voor jullie misschien erg ***lig, maar ja, ik ben een echt groen blaadje op dat gebied, sorry....

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn niet boos hoor. Wij zijn blij als we iemand kunnen helpen.

Als je het op de manier van Kartel doet, ga je zelf moeten in de gaten houden dat je niet te veel foto's selecteert.

Als je alle foto's geselecteerd hebt, kijk je onderaan links op de statusbalk van je verkenner en daar kan je zien hoeveel bestanden je geselecteerd hebt; rechts onderaan kan je zien hoe groot al die bestanden samen zijn. De waarde die je daar ziet, mag tot 695 MB gaan om op 1 cd te passen.

Als er meer staat dan 695 MB ga je een aantal bestanden moeten weglaten en op een tweede cd branden.

We vertrekken met alle foto's geselecteerd en staat helemaal op het einde van de map. Dan druk je de Ctrl toets in en je klikt de laatste foto aan met je muis. Je ziet dan dat in de statusbalk het aantal bestanden is vermindert en dat de waarde rechts onderaan ook verminderd is. Terwijl je de Ctrl toets ingedrukt houdt, klik je van onder naar boven de foto's aan tot de waarde rechts tot ongeveer 695 MB gedaald is. Indien nodig kan je met de schuifbalk rechts of onderaan opschuiven terwijl de Ctrl toets ingedrukt blijft.

Dan laat je de Ctrl toets los en klikt met rechts op een van de nog geselecteerde foto's en kies je voor kopieren naar zoals Karel al uitlegde.

Je moet nu onthouden welke foto als laatste gekopieerd werd omdat je vanaf de volgende moet herbeginnen voor een 2de cd.

Om de 2de reeks te selecteren klik je op de eerste foto die nog moet gekopieerd worden en dan ga je naar het einde van de map. Dan hou je de hoofdlettertoets ingedrukt en klikt op de laatste foto. Als je dan weer meer dan 695 MB aan foto's hebt, ga je opnieuw te werk zoals ik net uitlegde.

Met een programma als NERO is het wat gemakkelijker want dat programma houdt zelf in de gaten hoeveel er op een cd kan en hoeveel jij er wil opzetten en dan krijg je wel een waarschuwing als het niet zal kan.

Ik hoop dat het een beetje lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaat dit niet hoor! Ik heb dus zo'n 8 GB toegevoegd voor het branden, en het enige wat hij zegt is dat de CD te klein is en vraagt hij om het op DVD te zetten. Ik heb er dan een DVD insgestoken, dit is dus ook te klein, maar hij gaat het niet verdelen onder verschillende DVD's.

Het enige wat je kan doen is gewoon zoveel foto's toevoegen tot dat je aan +/- 700 MB zit en dan zelf een andere cd maken voor de volgende.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.