Ga naar inhoud

Gedownloade versie van Adobe Photo Elements 12 op Pc met Windows 8.1 openen


Lorre X

Aanbevolen berichten

Lorre,

probeer dit even: re klikken op het icoontje en gaan kijken waar 'het pad' naar leidt: je kiest er voor Eigenschappen en je ziet daar (op het einde van een hele regel de exe die het in gang moet zetten.

voorbeeldje: "C:\Program Files\Corel\CorelDRAW Graphics Suite X5\Programs\corel.exe (dit noemt men een 'pad')

in dit voorbeeld staat de exe die het programma start in de map C > Program files > enz.

ga in je verkenner naar die map en dubbelklik op de exe (in je verkenner dus) - kijk wat er gebeurt.

Lukt het of niet ?

Mogelijk is het iets anders bij jou als bij mij in mijn XP, maar je zou het pad moeten kunnen vinden denk ik

En als dat ook niet lukt, moeten anderen ter hulp snellen - mogelijk helpt een herinstallatie dan maar het kan ook aan iets anders liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

Ik heb gedownload van de Adobe site: het programma in gecomprimeerde versie (7z) en een bijhorend exe bestand. Windows 8.1 heeft het programma in de downloadmap geplaatst. Toen ik dubbelklikte op het programma, kreeg ik de boodschap dat er een app ontbrak om het programma uit te pakken. Dat heb ik dan geïnstalleerd via de Windows store. Het uitpakken nam veel tijd in beslag. Nu ik jouw bericht heb gelezen, heb ik de indruk dat het bijgevoegde exe bestand zou moeten volstaan om alles te installeren. Klopt dat? Bij mijn laatste poging krijg ik volgend bericht van Adobe:'Het bestandsarchief gedeelte van Adobe Phot. Elements 12 ontbreekt. Voor het uitpakken van Adobe Phot. Elements 12 moeten alle onderdelen in dezelfde map staan. Download alle onderdelen.'

Ik heb alle onderdelen gedownload. Ik heb het programma en het exe bestand in één map gezet. Kent iemand de oplossing. Adobe biedt enkel telefonische ondersteuning in het Engels en voor België in het Frans aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lorre,

je kreeg dus twéé bestanden: een .7z en een exe-bestand?

Dat .7z is een gecomprimeerd bestand, iets als een .zip en .rar-bestand, dat moet dus uitgepakt worden (en daarvoor heb je dus ook een 'uitpakbestand' nodig. - het bericht dat je een app mist, zou hierop kunnen slaan.

de exe is een 'installatiebestand': als je erop dubbelklikt begint het programma zichzelf gewoon te installeren.

Welke van de twee gebruikte je? Als je dat .7z-bestand gebruikte, zou ik je aanraden gewoon het programma te uninstallen en daarna die exe in gang te zetten, da's meestal het makkelijkst. Een .7z-bestand gaat je al vragen wat waar moet geplaatst worden en gezien volgende tekst:"Voor het uitpakken van Adobe Phot. Elements 12 moeten alle onderdelen in dezelfde map staan" zou dààr de fout wel eens kunnen liggen.

Enne: die exe waar ik je heen stuurde is géén install-exe, gewoon een uitvoer-exe waarmee je Adobe Photo Elements mee in gang zet.

ps: we spreken hier toch wel duidelijk om een gekocht (legaal) programma, van de enige echte adobe-site gedownload?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

Ja, het gaat over een legaal aangekocht programma, het is ook compatibel met Windows 8.1, dat hebben ze mij bevestigd via de telefoon (in het Frans). Als ik nu via verkenner ga vindt ik het volgende: Deze pc>Downloads>Adobe Elements 12>Adobe Elements 12.

Zoals ik al schreef het ene is het gecomprimeerde programma (7z) het andere een exe bestandje. Wat bedoelen ze juist met dat bericht 'Het bestandsarchief gedeelte van Adobe ......'? Moet ik alles verplaatsen naar een andere locatie, een andere bestandsmap....? Ik ging er vanuit wanneer je zo een product aankoopt het download aanbod toch volledig is. De fout moet dus ergens bij mij zitten. Maakt Windows 8.1 het ons moeilijk?

Mvg,

Lorre X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.