Ga naar inhoud

Geen Beeld op scherm na aansluiting grabby


DigiBear

Aanbevolen berichten

Wij hebben een HP desktop pc P6-2004 NL en willen daarmee graag oude videobanden overzetten. Daarvoor willen we de grabby van Terratec aanschaffen maar ik lees op internet veel over het feit dat er dan wel geluid maar geen beeld wordt overgebracht omdat deze pc geen zgn composite-aansluiting zou hebben? (weten zelf niet wat dat betekent hoor)

We hebben het eerder geprobeerd met een grabby van iemand anders en inderdaad... werkte zoals hierboven omschreven, wel geluid, geen beeld!

We hebben een in-out scart naar het videoappaaraat aangesloten met 3-kleuren tulip. Aan het bedoelde grabby van Terratec zit echter ook een video-s-kabeltje. Is er een scart kabel met in-out plus video-s aan de andere kant?

misschien dat het dan zou werken?

of heeft iemand een ander idee hoe het komt dat we geen beeld krijgen?

Overigens hebben we wel beeld als we de video-camera aansluiten op Pinnacle, dus blijkbaar zit het probleem niet in de pc, of is dat verkeerd gedacht.

Hadden we nu van de pc maar net zoveel "kaas gegeten" als van machinaal borduren....:D

Degene die de oplossing kan aandragen verblijden wij met een shirt naar keuze met opdruk naar keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ DigiBear,

Wij hebben een HP desktop pc P6-2004 NL en willen daarmee graag oude videobanden overzetten.

Wat u nodig heeft is een (bijvoorbeeld) Pinnacle PCTV PRO kaart ingebouwd in de desktop.

post-41531-1417705783,7644_thumb.jpg

post-41531-1417705783,7891_thumb.jpg

De Pinnacle PCTV PRO kaart in mijn desktop is een oude kaart dateert van 2002, wellicht zijn er nu nieuwere kaarten in de handel.

post-41531-1417705783,8688_thumb.png

Daarvoor willen we de grabby van Terratec aanschaffen maar ik lees op internet veel over het feit dat er dan wel geluid maar geen beeld wordt overgebracht omdat deze pc geen zgn composite-aansluiting zou hebben? (weten zelf niet wat dat betekent hoor)

We hebben het eerder geprobeerd met een grabby van iemand anders en inderdaad... werkte zoals hierboven omschreven, wel geluid, geen beeld!

Dat klopt, zonder "extra kaart" met een Composite- en S-video-aansluiting is het resultaat: wel geluid, geen beeld!.

Overigens hebben we wel beeld als we de video-camera aansluiten op Pinnacle, dus blijkbaar zit het probleem niet in de pc, of is dat verkeerd gedacht.

Neen, het is niet verkeerd gedacht :top:

Welk type Pinnacle-kaart is dat?

Kijk of bij dat Pinnacle-kaart een Composite- en S-video-aansluiting aanwezig zijn?

Wellicht is dit apparaat een mogelijke oplossing.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor uw antwoord. Inderdaad hebben wij een dergelijke scart met in/out aangesloten aan onze video-recorder en toe geprobeerd met de Grabby onze oude banden over te zetten naar de pc. De Grabby wordt immers aan de andere kant met usb aangesloten?

Resultaat wel geluid, géén beeld.

Wij hebben Pinnacle 16 als software op de pc staan en die kan wél vanaf de camcorder Sony wel beelden en geluid opnemen en afspelen daardoor dachten we dat er niks mis is met de computer die relatief nieuw is.

Blijkbaar hebben we dus in de pc nog een extra card nodig om beeld te kunnen krijgen.

We gaan eens op zoek naar een card die we zelf in de pc kunnen inbouwen, wellicht ligt daar toch het probleem?

Jammer dat, hoe jonger de pc is, hoe minder er in zit, zeg ik dat goed??:hmmmm:

Is er iemand die voldoende technische knowhow heeft om vanaf een afstandje in de beschrijvingen van de Hp P6-4004 NL te kunnen zien of er een dergelijke card inzit of niet?? wij kunnen hem wel openschroeven maar zien van alles maar begrijpen niet wát we zien...sorry....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ DigiBear,

Dank voor uw antwoord. Inderdaad hebben wij een dergelijke scart met in/out aangesloten aan onze video-recorder en toe geprobeerd met de Grabby onze oude banden over te zetten naar de pc. De Grabby wordt immers aan de andere kant met usb aangesloten?

Resultaat wel geluid, géén beeld.

Wellicht de nieuwste software downloaden van TerraTec website?

Kijk naar Customers review Dazzle DVD recorder HD.

Ik heb zelf géén ervaring met Dazzle DVD recorder HD.

Wij hebben Pinnacle 16 als software op de pc staan en die kan wél vanaf de camcorder Sony wel beelden en geluid opnemen en afspelen daardoor dachten we dat er niks mis is met de computer die relatief nieuw is.

Excuses . . . ik dacht een Pinnacle-kaart, maar het is dus een Pinnacle applicatie xD

Blijkbaar hebben we dus in de pc nog een extra card nodig om beeld te kunnen krijgen.

We gaan eens op zoek naar een card die we zelf in de pc kunnen inbouwen, wellicht ligt daar toch het probleem?

Ja . . . u heeft een "extra kaart" nodig of een Dazzle DVD recorder HD.

Jammer dat, hoe jonger de pc is, hoe minder er in zit, zeg ik dat goed??:hmmmm:

Ik heb toen der tijd mijn desktop zelf samengesteld, heb rekening mee gehouden met mijn hobby's o.a. het digitaliseren van VHS-banden en heb de PCTV PRO kaart laten inbouwen.

Is er iemand die voldoende technische knowhow heeft om vanaf een afstandje in de beschrijvingen van de Hp P6-4004 NL te kunnen zien of er een dergelijke card inzit of niet?? wij kunnen hem wel openschroeven maar zien van alles maar begrijpen niet wát we zien...sorry....

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast dank voor al je inspanningen!

Na dit gezegd hebben ben ik aan het downloaden gegaan en heb inderdaad Speccy geínstalleerd, alleen... ik weet niet waar ik naar moet kijken (dom?)

Ik zal hier wat knipsels bij doen, wellicht zie jij wat er wel of niet in zit of welke afbeelding je nog meer moet hebben daartoe? het wordt een beetje akabadabra voor mij als gepensioneerde digibeet. so sorry.post-49278-1417705786,7403_thumb.jpg

post-49278-1417705786,6027_thumb.jpg

post-49278-1417705786,681_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ DigiBear,

Alvast dank voor al je inspanningen!

Na dit gezegd hebben ben ik aan het downloaden gegaan en heb inderdaad Speccy geínstalleerd, alleen... ik weet niet waar ik naar moet kijken (dom?)

Ik zal hier wat knipsels bij doen, wellicht zie jij wat er wel of niet in zit of welke afbeelding je nog meer moet hebben daartoe? het wordt een beetje akabadabra voor mij als gepensioneerde digibeet. so sorry.

Zie Bericht #4 voor het plaatsen van de link in uw volgende bericht:

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ DigiBear,

Er is géén PC TV kaart bij uw desktop.

Wel een WinTV DVB-T (Model 133xxx) van Hauppauge, dat is een ontvanger waarmee u Digitenne kunt ontvangen met een geschikte dvb-t antenne.

Beste,

Dank voor uw antwoord maar wij begrijpen het niet helemaal.... wij hoeven geen tv-beelden op onze desktop dus Digitenne is niet nodig.

Zoals eerder gemeld willen we oude video-banden overbrengen naar de pc met de grabby van Terratec.

Wij krijgen geen beeld als we dat aansluiten, wel geluid.

Mogelijk mist er inderdaad iets op onze pc maar graag willen we weten wát we dan moeten aanschaffen/installeren om het toch voor elkaar te krijgen?

Dank alvast voor uw geduld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ DigiBear,

  1. maar wij begrijpen het niet helemaal.... wij hoeven geen tv-beelden op onze desktop dus Digitenne is niet nodig.Zoals eerder gemeld willen we oude video-banden overbrengen naar de pc met de grabby van Terratec.
    Wij krijgen geen beeld als we dat aansluiten, wel geluid.
    Dat is helemaal duidelijk voor mij.
    Ik heb gemeld dat WinTV DVB-T aanwezig is om het verschil met een PC TV-kaart aan te duiden.
    Mijn excuses voor de verwarring xD
    Mogelijk mist er inderdaad iets op onze pc maar graag willen we weten wát we dan moeten aanschaffen/installeren om het toch voor elkaar te krijgen?
    Volgens het speccy logje zijn er nog 2 PCI sloten vrij, dat wil zeggen dat het mogelijk is om een "extra"-kaart met een Composite- en S-video-aansluiting in te bouwen.
    Welk type / merk dat weten we nog niet, wij zullen ons best doen om voor u uit te zoeken.
  2. Naar aanleidingen het speccy logje heeft een malware expert malware sporen gezien die aanwezig is op uw desktop.
    Het lijkt me verstandig om uw desktop eerst te schoon te maken.
    Voer onderstaande uit:
    Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.
    Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.