Ga naar inhoud

Gekraak bij afspelen films


Jaapstaap

Aanbevolen berichten

Dag,

kwam vandaag bij het afspelen van films een paar keer hard gekraak uit de speakers. Dit gebeurde zowel bij VLC mediaplayer als bij winamp.

Het ligt volgens mij niet aan de (gedownloade) films, want het gekraak gebeurt niet op vaste momenten/punten in de films. Ik heb dit gecheckt, door 'terug te spoelen' naar het moment waarop hij eerder kraakte, en te kijken of hij op dat punt opnieuw zou kraken. Niet het geval dus.

De versterker en de speakers hebben ook nog nooit dit gekraak veroorzaakt en bij het afspelen van audiobestanden ook niet.

Ik dacht dat het misschien zou kunnen liggen aan dat de computer overbelast zou zijn. Heb gecheckt door de film af te spelen en te kijken bij windows task manager, kopje performance, of deze in percentage hoog zou zijn. Niet het geval. Hij kraakte bijvoorbeeld al bij 30%. En het balkje kwam ook niet hoger dan 60%.

Weet iemand wat dan de oorzaak kan zijn van dit irritante luide gekraak? BVD!

aangepast door Jaapstaap
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.