Ga naar inhoud

Geldt bitrate ook voor video ?


carambole

Aanbevolen berichten

WeetHet - Video - Wat zijn bitrates en wat kan ik ermee? Ik ken er niet veel van,mijn lesjaar multimedia is opgedoekt door te weinig inschrijvingen.Ik ben nu lassen aan het volgen om in te pikken volgend lesjaar pc.

Inderdaad die bitrate zorgt ook voor je video-kwaliteit.Ze noemen dat weer anders,klein scherm en groot scherm of resolutie.

Je moet dan nog oppassen dat de bitrate niet te hoog is voor kleine schermen.Weeral converteren.Hoe lang is de video,waar brandt je hem op,waarvoor dient hij.

Dus in .avi , .mp4 , .mov en nog andere,de containers genoemd kun je ook goede kwaliteit video induwen.

Ik zou dus een een vaste waarde moeten zoeken voor video op te slaan.Goed voor tv.Naar minder resolutie kun je altijd converteren.Hogere kwaliteit haal je niet uit een slecht bronbestand.

Wellicht mijn Office 10 pro wat meer gebruiken.Die .wmv of .mov zit zo rond de 1OOO bitrate voor video.

aangepast door carambole
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.