Ga naar inhoud

gerecoverde .jpg files niet te openen


FrederikHendrik

Aanbevolen berichten

beste,

Na een ernstige comp.crash op C: kon ik ook mijn fysiek andere interne HD, waarop mijn foto's waren geBU, niet meer lezen. HD weggebracht bij bekende comp.shop. Na 14 dgn retour. Op meegegeven externe HD zijn gerecoverde JPG- en RAW-files gezet. Echter deze bestanden kunnen niet meer geopend worden; geprobeerd met div. viewerprogs. Krijg verschillende foutmeldingen, die allen erop duiden dat de progr. deze files niet herkennen.

De namen van de gerecoverde mappen en files zijn correct, zo ook de aanmaakdata en grootte van de foto's.

Wat kan hier nog aan gedaan worden om alsnog deze, voor mij zeer belangrijke, foto's te redden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens een van die foto's naar je vaste harde schijf kopieren en dan proberen te openen?

Als het zo lukt dan dien je eerst al de foto's naar je vaste schijf te kopieren.

dank voor je reactie. Heb ik geprobeerd, echter geen resultaat. Krijg bijv. bij Irfanview de melding: "can't read the file header unkown format or file not found"

groet Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je welk programma ze in de winkel hebben gebruikt om je foto's te redden? Je kan altijd eens terug gaan naar de winkel en je probleem uitleggen.

Dit zijn twee programma's die specifiek dienen voor het herstellen van foto's. Ze zijn niet gratis, maar je kan ze eens proberen en zien wat het geeft. Ik zou de programma's testen terwijl de foto op je vaste harde schijf staat; dat gaat waarschijnlijk een beter effect hebben.

JPEG-recovery

Photo recovery

PixRecovery

Of je kan het gratis Recuva gebruiken. Maar dat is eerder gericht op het terughalen van verwijderde bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.