Ga naar inhoud

Hoe een goede backup maken van foto's en filmpjes?


Jessica

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb ongeveer 80GB aan foto's en filmpjes op mijn computer staan en maak daar wekelijks een backup van op een externe harde schijf van 500GB.

Maar toch zit ik nog altijd met de schrik van mijn foto's en filmpjes kwijt te geraken. Door ergens tijdens het backupen of zo iets mis te doen, of dat toevallig zowel de computer als de externe harde schijf het op hetzelfde moment begeven of zo... En dat zou echt een ramp zijn alle foto's van de kinderen vanaf hun geboorte tot nu staan op de computer.

Heeft er iemand tips om 80GB goed te backuppen. Ik had al gedacht aan DVD's maar dan zal ik er wel een heel pak nodig hebben en zal dit enorm veel tijd in beslag nemen.

Alle tips zijn welkom.

Groetjes,

Jessica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hallo

tja je kan dual layer dvd proberen 8.5 gb als je brander het aan kan!

zeg dat je 10 dvd's nodig heb

dan heb je die 80 gb zeker vast staan en kun je weer opnieuw beginnen met back up's maken naar de exterene hd

ps,

zo snel stopt een hd er niet mee maar je weet maar nooit

mvg carp

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou kunnen kiezen voor 2 externe harde schijven als je echt zeker wilt zijn.

als je de externe harde schijf als backup gebruikt kunt u deze het best niet altijd aan hebben staan maar veilig opbergen en zomaar eens in de zoveel tijd aansluiten om alles bij te werken.

een andere optie is inderdaad alles branden naar dvd's

maar ook een dvd heeft het eeuwige leven niet helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.