Ga naar inhoud

Interne harde schijf recuperen als externe harde schijf - Problemen


Fredman

Aanbevolen berichten

Mijn collega heeft een nieuwe computer gekocht nadat zijn oude versleten was. Hij heeft de harde schijf eruit laten halen en om laten zetten naar een externe harde schijf.

Al de data van zijn oude computer staat nog op die harde schijf en hij wil nog enkel bestanden bewaren voor hij de schijf formatteerde. En daar loopt het mis, daarom heb ik gezegd dat ik er eens naar zou kijken.

Probleem is snel duidelijk. Ik zie alles staan en via "documents and settings" kom ik snel aan zijn documenten. Ik wil die dus kopieren en even naar mijn schijf zetten en ze na het formatteren van de externe schijf terug plaatsen. Maar geen enkel bestand gaat open of kan gekopieerd worden. Ik moet administrator-machtigingen opgeven, maar daarna staat er dat ik niet gemachtigd ben.

Hoe kan ik dit oplossen? Liefst zodat alle bestanden in de map 'mijn documenten' in één keer kunnen gekopieerd worden.

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een veel voorkomende oorzaak kan eenvoudig zijn dat de bestanden "alleen lezen" zijn aangeduid bij eigenschappen, het vinkje weg halen kan al voor een oplossing doorgaan.

een andere mogelijkheid is de machtigingen veranderen op die externe schijf, hoe je dat kan doen kan je hier volgen: Machtigingen voor bestanden en mappen instellen, bekijken, wijzigen of verwijderen

je kan eventueel tijdelijk eigenaar worden om jezelf zodoende machtigingen te geven op alle mappen en onderliggende mappen en bestanden, hoe je dat doet kan je hier volgen: Eigenaar worden van een bestand of map

veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.