Ga naar inhoud

Media Player Home Cinema


snowi

Aanbevolen berichten

Als ik enkele dagen terug een filmbestand opende (avi,. mpeg ...) dan opende dat steeds met Classic Home Cinema en was door mij ook zo ingesteld.. Ik heb daarvoor wel een opkuis van de PC gedaan: na computer "eigenschappen" en "het volume op fouten controleren en "ADWCleaner + Ccleaner en van CCleaner een registercleaning (hoewel ik probeer te vermijden aan het register te kom) door het meer en meer trager worden van de PC en toenemende probleempjes in o.a. Word, Mozilla Firefox...Er is aardig wat verbetering in vergelijking met vroeger maar ja, er zijn al meerdere progs bijgekomen en weggedaan en naar ze zeggen is het soms goed Windows XP eens terug te installeren na formateren C-schijf. Maar dan moet ik alle gewenste progs terug installeren wat niet echt prettige vooruitzichten zijn voor mij en voor zolang “het” nog duurt voor Win 9 er is...

Doch ik kan het bestand enkel openen door het progje aan te klikken en dan openen via "bladeren", mijn pad voor het gewenste filmbestand ingeven en waarna het bestand zich opent. Wat raar is dat ik het ook niet terug vind in "software"- "Windows onderdelen toevoegen of verwijderen"of "programmatoegang en instellingen"

Noch de mogelijkheid met "openen met"- "programma kiezen" - "uit lijst kiezen", daar MPC-HC en "altijd openen met" aangevinkt. Ook door de PC herop te starten hielp niet.

Doch dan lees ik:

Of ook wat zeker altijd lukte voorheen en nu ook niet meer:

attachment.php?attachmentid=32048&d=1400227170&thumb=1

Of ook wat zeker altijd lukte voorheen en nu ook niet meer: attachment.php?attachmentid=32049&d=1400227190&thumb=1

het is een totaal legale site van de Duitstalige TV-zender WDR, een kookprogramma essen und trinken,waarvan je de tekst (PDF-file) en het filmbestand kunt downloaden. en wat dus ook perfect lukt. maar in vergelijking met vroeger nu dus die problemen met het openen ervan door na download erop te klikken. Dan die vensters met foutmeldingen zoals boven getoond

iemand enig idee wat de oorzaak is?

post-42414-1417705761,7651_thumb.jpg

post-42414-1417705761,8024_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien nog geen codec aanwezig op je PC installeer dan deze eens, lost dat je probleem via Windows Media player op?

Voer ook onderstaande uit om na te gaan of er malware aanwezig is op je PC.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig malwareproblemen in zicht, maar - voor alle zekerheid - mag je dit nog even doen:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  C:\WINDOWS\tasks\Microsoft Windows XP - aanmelding voor kennisgeving over einde van service.job;f
 C:\WINDOWS\tasks\Microsoft Windows XP - maandelijkse kennisgeving over einde van service.job;f
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "KernelFaultCheck"=-;r
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "Options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tracht Anti-Malware en S.S.Destroy uit te schaken volgend de raad van PCH, doch ze staan niet in de taakbalk onderaan rechts en ik krijg de icoontjes er ook niet ingeplaatst. Ik kan bijgevolg deze progs niet uitschakelen , wat ik ook probeer.

Avast staat wel in de taakbalk en kon deze uitschakelen. Toch kon ik Zoek.exe starten en hoop dat het bruikbare logs zijn.

In bijlage 3 logs: de eerste die verscheen na het beëindigen van zoek.exe en de tweede bijna direct daarna.

En de derde nadat de PC door zoek.exe een reboot had gedaan en weer een log verscheen maar die toch wat schijnt af te wijken van de vorigen en daarom dat ik ze alle 3 weergeef.

Hopelijk maal ik het niet te lastig voor u.[ATTACH]32111[/ATTACH]

Zoeklog.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat ik geen reactie meer krijg vermoed ik, en dat zou jammer zijn, dat ik ongewild fouten heb gemaakt. Sorry dan daarvoor. Maar laat het me dan weten a.u.b. Ik kan heus wel tegen een stootje.;-)

Maar als ik even mag herinneren:

Wat betreft dus Classic Home Cinema. Ik kan een AVI-bestand wel openen door het progje aan te klikken en dan openen via "bladeren", mijn pad voor het gewenste filmbestand ingeven en waarna het bestand zich opent met zowel beeld als geluid. Ook b.v. Eloise van Barry Ryan. Zie bijgevoegde foto 1.

Wat raar is dat ik MPC HC ook niet terug vind in "software"- "Windows onderdelen Of klikken op het AVI-bestand en "openen met" geeft in de lijst die dan verschijnt melding van Windows Media Player (dat trouwens ook niet werkt met beelden maar wel met geluid) maar niet van MPC HC. En als ik via "program files" deze toch in de keuzelijst heb ingebracht, geeft die een ongewoon icoontje weer.

zie foto 2

Via Google-zoeken vond ik AVI Fix Registry, doch daar moet ik voor in het register zijn en dat vind ik te gevaarlijk voor een leek.

Wel vond ik een progje dat ik moest unzippen en dat zou werken, maar wel bestand voor bestand. En al je dan weet dat ik honderden liedjes heb in een map...

Hoe graag ik ook zou willen dat het probleemloos werkte, juist zoals enkele maanden terug. Even klikken op een AVi-filmpje, het zij voor muziek of anders, (voorheen MPEG of FLV dan omgezet naar AVI door videoconverter) )want de bedoeling is om ze daarna te kunnen bekijken op TV.post-42414-1417705769,904_thumb.jpg

Mag ik hopen op enige reactie?

post-42414-1417705769,9309_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De logjes die je had geplaatst, duiden alvast nog aan dat MPC HC wel degelijk aanwezig is op de PC. Of deze ook nog actief is, kan moeilijker uitgemaakt worden. Heb je al eens geprobeerd om deze software opnieuw te downloaden ?

Andere vraag; hoe lang zit je nu al met deze problemen (dagen, weken ... ), want dan zou je eventueel kunnen proberen om met systeemherstel terug te gaan naar een datum van een herstelpunt vóór de moeilijkheden begonnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.