Ga naar inhoud

medion pc geluidskaart probleem


zwieper

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

ik heb sinds enige jaren een medion pc, ik ben er altijd van tevreden geweest maar sinds enige tijd heb ik een probleem dat ik niet opgelost krijg.

ik heb verlden jaar de pc geformateerd. ik heb daarna alle drivers naar behoren geinstalleerd. maar nu werken de in/uitgangen aan de voorkant niet meer van geluid, micro, stereo geluid, beeld, s-video...

ik vermoed dat dit een geluidskaartprobleem is...

frontnvf.jpg

voor de duidelijkheid :)

NU, in de pc steekt een realtek geluidskaart (op moederbord vermoed ik want ik zie ze niet) maar ik heb er een andere geluidskaart ingestoken van mijn oude pc (een soundblaster) omdat daar nog een oude joystickpoort op stond en ik deze nodig had :) dit heeft altijd goed gewerkt. ik heb altijd alle poorten en ingangen kunnen gebruiken.

nu na het formateren herkende de pc enkel nog de gelluidskaart die ik er achteraf bij heb gestoken. wanneer ik de drivers installeer voor de realtek (alles verloopt vlot) krijg ik melding dat de pc moet worden afgesloten om de wijzigigen door te voeren maar wanneer ik terug opstart is er niks verandert. als ik de soundblaster eruithaal, drivers installeer van de realtek, pc trg opstart en dan in geluid van configuratiescherm ga kijken zijn er zogezegd geen apparaten beschikbaar...

hulp graag want ik versta er niks meer van

dank u :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

misschien heb je wel een aparte driver nodig voor het frontpaneel? kijk eens op de support site van medion, voor bij ondersteuning het product nr van je pc in en je zal alle drivers voor je pc terug vinden. waarschijnlijk zit er daar eentje tussen die je probleem oplost.

groeten, bart

p.s. dit forum draait op basis van een groep vrijwilligers. Als het ff wat langer duurt voor je antwoord krijgt, mag je ons dat zeker niet kwalijk nemen en net dat ietsje meer geduld oefenen.

aangepast door dikken
Link naar reactie
Delen op andere sites

allesinds bedankt voor de reactie.

maar ik heb alle drivers van de site geinstalleerd, alleen die van de geluidskaart blijkt niet te werken.

hij komt ook niet op in mijn geluidsmenu van het configuratiescherm.

ik dacht eerst dat misschien je maar 1 tegelijk kon hebben maar het is mij lange tijd gelukt om de onboard kaart te gebruiken voor geluid, en de kaar die ik er achteraf heb bijgestoken voor de spelpoort.

ps: ik heb geduld zat, maar ik zag dat mijn toppic ettelijke malen werd gelezen

en toch niet beantwoord waardoor het steeds dieper op de lijst terecht

kwam. 1 postje lost dit op en ze stond zo weer vanboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Als je de geluidskaart (soundbladter) verwijderd, kan je misschien best eerst de drivers van die geluidskaart verwijderen via >>computer >> eigenschappen >> hardware.

Daara afsluiten en kaart verwijderen. Ook al verwijder je de kaart fysisch, de driver blijft ronddolen op je pc als je die niet verwijderd. Deze zorgt er misschien voor dat je "on board" niet opstart of geizen wordt.

groeten, b.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik al gedaan hoor...

maar zoals vermeld in 1e post (en dit versta ik niet goed),

ik installeer de realtek driver, gwn een setup.exe, overduidelijk en ubersimpel. alles ok, setup afsluiten en computer opnieuw opstarten, allemaal geautomatiseerd...

maar wanneer ik mijn pc terug aanzet, is er niks veranderd

. ik kan blijven de drivers installeren en telkens zegt hij dat ze succesvol zijn geisntalleerd.

maar als ik dan in de realtek map ga in program files voor het realtekprogje open te doen (je weet wel het icoontje van iets dat op een blauwe kreeft lijkt), krijg ik een foutmelding of komt er 2 seconden een zandlopertje en gebeurt er gewoon niks.

echt rare boel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die audiokaart erin steekt heb je dan ook die front aansluiting aan die soundkaart bevestigd?(welke soundblaster is het precies?)

Kun je alleszins onderstaande eens uitvoeren dan weten we exact welke realtek er in de pc zit.

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.